Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AHIRLAR VE YETİŞTİRME HİJYENİ Üçüncü Düzey VZT 646 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Ahırlar ve Yetiştirme Hijyeni dersinde teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere Ahırlar ve Yetiştirme Hijyeni hakkında bilgi verilir.
Dersin Tanımı Ahırlar ve Yetiştirme Hijyeni

Dersin İçeriği
1 Barınakların Genel Özellikleri,
2 Ahırların İklimlendirilmesi
3 Sağlık Ve Üretimi Etkileyen Barınakla İlgili Çevresel Faktörler
4 Ahır yerinin seçimi
5 Yapısal Faktörler
6 Havalandırma
7 Süt Sığırı Barınakları
8 Sütçü Sığırlarda Topallık Ve Barınak
9 Ahırın Çevre Şartları
10 Yem Depoları
11 Buzağı Barınakları,
12 Barınaklarda Gübre Depolama, Temizleme Ve Sanitasyon, Gübre Uzaklaştırma Sistemleri
13 Ahırlarda Hijyen,
14 Sağlık Ve Sanitasyon
15 Besi Sığırı Barınakları
16 Ahır üniteleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanatlı kümes hayvanları için; sıcaklık, rutubet, havalandırma, yerleşim sıklığı ve benzeri çevresel faktörler için uygun (optimum) koşullar
2 Hayvanın kimi anatomik, fizyolojik ve davranış özellikleri ile bu gereksinimler arasındaki ilişkiler
3 Kanatlı işletmelerinde uyulması gereken sağlık koruma ve temizlik kuralları
4 kümes modelleri
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 10 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 16 32
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar