Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YARALARIN DUŞUK LAZER TEKNIĞI ILE SAĞALTIMI Üçüncü Düzey VCR 552 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı yaraların sağaltımında bir alternatif olarak düşük frekanslı lazerin etkiniliğinin değerlendirilmesidir
Dersin Tanımı Düşük frekanslı lazerin yara sağaltımında kullanılması

Dersin İçeriği
1 Lazerin tanımnı
2 lazerin fiziksel etki mekanizması
3 lazerin fiziksel etki mekanizması
4 Düşük frekanslı lazerin doku ve hücreler üzerindeki etkisi
5 Düşük frekanslı lazerin doku ve hücreler üzerindeki etkisi
6 Lazerin aseptik yaralar üzerinbdeki etkisi
7 Lazerin aseptik yaralar üzerinbdeki etkisi
8 Lazerin septik yaralar üzerinbdeki etkisi
9 Lazerin septik yaralar üzerinbdeki etkisi
10 Lazerin maddi kayıplı yaralar üzerinbdeki etkisi
11 Lazerin maddi kayıplı yaralar üzerinbdeki etkisi
12 Lazerin yanık yaraları üzerinbdeki etkisi
13 Lazerin yanık yaraları üzerinbdeki etkisi
14 Lazerin gangranöz yaraları üzerinbdeki etkisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lazerin tanımı
2 lazerin fiziksel etki mekanizması
3 Düşük frekanslı lazerin doku ve hücreler üzerindeki etkisi
4 Lazerin aseptik yaralar üzerindeki etkisi
5 Lazerin septik yaralar üzerindeki etkisi
6 Lazerin maddi kayıplı yaralar üzerindeki etkisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Samsar E., Akın F., Anteplioğlu H (1996): Klinik Tanı Yöntemleri ve Genel Cerrahi, Tamer Matbaacılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Samsar E., Akın F., Anteplioğlu H (1996): Klinik Tanı Yöntemleri ve Genel Cerrahi, Tamer Matbaacılık, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar