Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAPÇA II Birinci Düzey DKA104 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. LÜTFULLAH CEBECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencinin modern bilgilerini ana kaynaklarından doğru bir şekilde okumasını sağlamasına, Arapça yazılmış kaynaklardan araştırma yapmasına, klasik ve metinleri okuyup anlamasına, kendisini Arapça ifade edebilmesine yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Arapça dil bilgisi ve becerisi: muzari fiilin nasbı ve cezmi, iki fiili cezmeden edatlar, ef’al-i hamse, lazım fiil ve muteaddi fiil; mef’ul çeşitleri: hal ve hal sahibi, müstesna, munada, inne ve benzeri edatlar, kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller, atıf, ma’tuf ve ma’tuf aleyh.

Dersin İçeriği
1 GİRİŞ
2 Muzari fiilin nasbı
3 Muzari fiilin cezmi
4 İki fiili cezmeden edatlar
5 Ef’al-i hamse, Lazım fiil ve muteaddi fiil
6 Mef’ul çeşitleri
7 Hal ve hal sahibi
8 Ara sınav
9 Müstesna
10 Munada
11 İnne ve benzeri edatlar
12 Kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller
13 Kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller
14 Atıf, ma’tuf ve ma’tuf aleyh
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arap dili ve dilbilgisinin özellikleri hakkında temel bilgilere sahip olur.
2 Muzari fiilin nasbı ve cezmi hakkında bilgi sahibi olur.
3 İki fiili cezmeden edatlar, ef’al-i hamse hakkında bilgi sahibi olur.
4 Lazım fiil ve muteaddi fiil hakkında bilgi sahibi olur.
5 Mef’ul çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Müstesna, munada, inne ve benzeri edatlar, kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller, atıf, ma’tuf ve ma’tuf aleyh, vb. hakkında bilgi sahibi olur.
7 Araştırma yapmak için sözlük yardımıyla kaynak eserlerde araştırma yapma becerisini kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 2 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mehmet Maksudoğlu, Arapçayı Öğreten Kitap, İstanbul 2010.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar