Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARİHİ BİNALARDA KORUMA Birinci Düzey MİMS30 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Tarihi binalarda koruma yöntemlerinin örneklerle tartışılması
Dersin Tanımı Ders kapsamında tarihi binalarda koruma yöntemleri ve uygulamaları hakkında temel bilgiler verilmekte, örnekler üzerinden tartışılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı
2 Koruma alanında temel kavramlar
3 Tarihi binalarda koruma teknik ve yöntemleri
4 Alan çalışması: İç Kale ve Huand Hatun Külliyesi restorasyon uygulamalarının yerinde incelenmesi
5 Alan çalışması: Sahabiye Medresesi ve Roma Mezarı restorasyon uygulamalarının yerinde incelenmesi
6 Alan çalışması: Germir''de kırsal mimarlık mirasının incelenmesi
7 Kırsal mimarlık mirasının korunmasına yönelik tartışmalar
8 Araştırma haftası
9 Arasınav
10 Alan çalışması: Gevher Nesibe Medresesi ve Avgunlu Medresesi restorasyon uygulamalarının yerinde incelenmesi
11 Alan çalışması: Güpgüpoğlu Konağı Etnografya Müzesi. ve Atatürk Evi restorasyon uygulamalarının yerinde incelenmesi
12 Alan çalışması: Tavukçu mahallesi, Kayseri Lisesi ve Meryem Ana Kilisesi restorasyon uygulamalarının yerinde incelenmesi
13 Alan çalışması: Talas Kazımpaşa caddesi, Harman Meydanı ve Karaman Bayırının yerinde incelenmesi
14 Alan çalışması: Talas Ali Saib Paşa Caddesi restorasyon uygulamalarının yerinde incelenmesi
15 Alan çalışması: Sahabiye mahallesi modern mimarlık mirasının yerinde incelenmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarihi binalarda koruma yöntemlerinin öğrenilmesi
2 Tarihi binalarda koruma örneklerinin incelenerek öğrenilmesi
3 Restitüsyon kavramının, restitüsyon projelerinin örneklerle kavranması
4 Restorasyon kavramının, restorasyon projelerinin örneklerle kavranması
5 Konservasyon kavramının, konservasyon projelerinin örneklerle kavranması
6 Sokak sağlıklaştırma ve kentsel koruma projelerinin örneklerle kavranması
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ahunbay,Z. “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM Yayınevi, 2009 Feilden, B.“Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, 1982. Jokilehto,J. “History of Architectural Conservation”, Butterworth-Heinemann, 1999. Kuban,D. “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu”, YEM Yayınevi, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar