Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNFERTİLİTE HEMŞİRELİĞİ Üçüncü Düzey KSH 616 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli SEMİNER UYGULAMA
Dersin Amacı Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar.

Dersin İçeriği
1 TANIŞMA -HAZIRLIK
2 SEMİNER HAZIRLIĞI
3 İnfertilite nedenlerini ve risk faktörleri
4 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri
5 İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemler
6 İnfertilite tedavi yöntemleri
7 İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumlulukları
8 ARA SINAV
9 Yardımcı üreme tekniklerini ve son gelişmeler
10 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirmenin önemi
11 İnfertilite tedavisi sırasında ortaya çıkabilen problemler
12 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimleri
13 İnfertilite tanı, tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği
14 YIL SONU SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnfertilite nedenlerini ve risk faktörlerini tanımlar,
2 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini anlatır,
3 İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklar,
4 İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar,
5 İnfertilite hemşiresinin rol ve sorumluluklarını ifade eder,
6 Yardımcı üreme tekniklerini açıklar ve son gelişmeleri anlatır,
7 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirmenin önemini ifade eder,
8 İnfertilite tedavisi sırasında ortaya çıkabilen problemleri örnek vererek açıklar,
9 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini saptar,
10 İnfertilite tanı, tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği konusunda örnek verir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.A Textbook of In Vitro Fertilization and Assisted Reproduction: The Bourn Hall Guide To Clinical and Laboratory Practice: Includes Bourn Hall Protocols on CD-ROM,Peter R. Brinsden (Editor), Informa Healthcare; 3 edition, 2005, 2.Infertility Counseling: A Comprehensive Handbook for Clinicians, 2nd Edition, Linda Hammer Burns, Sharon N. Covington, 2006, ISBN:052185363X, 3.The Infertility Companion: Hope and Help for Couples Facing Infertility, Sandra L. Glahn, William R. Cutrer, Zondervan Publishing House, 4.Rudman, J: Reproductive Endocrinology/Infertility Nursing (Certified Nurse Examination Series (Cn).), 2004. 23.95, 5.Christoph Keck, Clemens B. Tempfer, and Jean Noel Hugues, Conservative Infertility Management (Reproductive Medicine & Assisted Reproductive Techniques) Hardcover: 216 pages, Informa Healthcare; 1 edition, 2007, 6.The Boston IVF Handbook of Infertility: A Practical Guide for Practitioners Who Care for Infertile Couples, Steven R. Bayer and Michael M. Alper., 264 pages, Informa Healthcare; 2 edition, 2007, 7.İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2009.
Yardımcı Kaynaklar -Yardımcı üreme teknikleri atlası

Ders İle İlgili Dosyalar