Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey MB 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DİLRUBA AKKAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri konularında öğrencilere temel bilgileri vermektir.
Dersin Tanımı Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin tanıtımı
2 Temel Kavramlar I (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Program, Öğrenme Kuramı) Öğrenme Yaklaşımları: Davranışçılık, Bilişselcilik ve Yapılandırmacılık
3 Eğitim – Öğretim Programlarının Kapsamı
4 Hedef Davranış Yazma (Planlama), İçerik Seçimi
5 Öğrenme Stilleri ve Öğretim İlkeleri
6 Öğrenme Kuramları ve Modelleri
7 Öğrenme-Öğretme Stratejileri
8 Öğretim Yöntemleri I : Düz anlatım, Drama, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi,
9 Öğretim Yöntemleri II : Problem Çözme Yöntemi ? Proje Yöntemi, Laboratuvar, Gösterip Yaptırma
10 Vize
11 Öğretim Teknikleri : Altı Şapkalı Düşünme, İkili ve Grup Çalışmaları, Mikro Öğretim ? Eğitsel Oyunlar, Programlı Öğretim, Bilgisayar Destekli Öğretim
12 Öğretim Araç ve Gereçleri
13 Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme
14 Öğretmen Hizmetinin Niteliği – Sınıf Yönetimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilme
2 Eğitim hedeflerine ulaşmak için gerekli etkinliklerin yürütülebilmesi için gerekli planlama aşamalarını gerçekleştirebilme
3 Yılık ve günlük planın gerekliliklerini anlayabilme ve örnek bir ders için günlük plan hazırlayabilme
4 Eğitim durumu öncesinde ilgili içeriği belirleyebilme ve düzenleyebilme
5 Öğretim model, strateji, yöntem ve tekniklerini açıklayabilme ve bunları ilgili eğitim durumlarında kullanabilme
6 Eğitim durumu sırasında kullanılması uygun olan araç-gereç ve materyalleri belirleyebilme
7 Öğretim sonrasında kullanılabilecek ilgili ölçme-değerlendirme yöntemlerini belirleme ve uygulayabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mehmet ARSLAN (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, 4. Baskı
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar