Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
IŞIK MİKROSKOPİ TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey VHE 618 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜNER KÜÇÜK BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin Veriliş Şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin Amacı Doktora öğrencilerine mikroskoplar ve mikroskopi teknikleri hakkıknda temel bilgiler vermektir
Dersin Tanımı Işık Mikroskopi tekniğinde temel aşamalar, tespit, tespit aşamasını etkileyen faktörler, tespit sıvısının amaca göre seçimi, tespit sıvısının miktarı, tespit sıvısının pH’sı, tespit süresi, tespit teknikleri, immersiyon tekniği, perfüzyon tekniği, yıkama, suyunu giderme, parlatma, emdirme, gömme ya da blokaj, kesme, boyama, kapatma, ışık mikroskopları (mikroskobun kısımları, statif, optik sistem, ayna, kondensör, objektifler, oküler, mikroskobun bakımı), karanlık saha mikroskopları, faz kontrast mikroskopları, polarizasyon mikroskopları, invert mikroskoplar, fluoresan mikroskopları.

Dersin İçeriği
1 Işık Mikroskopi tekniğinde temel aşamalar
2 Tespit, tespit aşamasını etkileyen faktörler
3 Tespit sıvısının amaca göre seçimi, tespit sıvısının miktarı, tespit sıvısının pH’sı, tespit süresi
4 Tespit teknikleri, immersiyon tekniği, perfüzyon tekniği
5 Yıkama, suyunu giderme, parlatma, emdirme, gömme ya da blokaj, kesme, boyama, kapatma
6 Işık mikroskopları (mekanik sistem)
7 Işık mikroskopları, optik sistem, ayna, kondensör, objektifler, oküler, mikroskobun bakımı)
8 Arasınav
9 Karanlık saha mikroskopları
10 Faz kontrast mikroskopları
11 Polarizasyon mikroskopları
12 İnvert mikroskoplar
13 Fluoresan mikroskopları
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Işık Mikroskopi tekniğinde temel aşamalar hakkında bilgi sahibi olma
2 Tespit, tespit aşamasını etkileyen faktörler, tespit sıvısının amaca göre seçimi, tespit sıvısının miktarı, tespit sıvısının pH’sı, tespit süresi, immersiyon tekniği ve perfüzyon tekniği hakkında bilgi sahibi olma
3 Yıkama, suyunu giderme, parlatma, emdirme, gömme ya da blokaj, kesme, boyama ve kapatma gibi histoloji teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
4 Işık mikroskoplarının bölümleri olan mekanik sistem ve optik sistem hakkında bilgi sahibi olma
5 Karanlık saha ve faz kontrast mikroskopları hakkında bilgi sahibi olma
6 Polarizasyon, invert, fluoresan ve konfokal mikroskopları hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3 Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4 Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 1 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 2 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 16 2 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2011)
Yardımcı Kaynaklar Theory and Practice of Histological Techniques. Bancroft JD, Stevens, Third Ed., Churchill Livingstone, Edinburgh, London, Melbourne and New York, 1990. Manual of Histological staining methods of the Armmed Forces Institute of Pathology, Luna LG, Third Ed., McGraw-Hill Book Company, New York, Toronto, London, Sydney, 1968. Laboratory methods in Histotechnology, Prophet EB, Mills B, Arrington JB, Sobin LH, American Registry of Pathology,Washington, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar