Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM İkinci Düzey GK 008 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Derste kuramsal bilgilerin edinilmesi kısmında öğretim elemanı sunu yapacak, kimi zaman da öğretme-öğrenme sürecinde işbirlikli öğrenme teknikleri, soru-yanıt gibi yöntemler kullanılacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim hakkındaki temel kavramları ve psikolojik danışma sürecinin temel yapısından birisi olan "empati" kavramını bütün dönem boyunca ele almaktır. Buna ek olarak olumlu ve olumsuz iletişim yöntemleri, çatışma çözme stratejileri gibi modellerin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında, iletişim sürecine ilişkin temel kavramlar, iletişim becerileri, kişiler arası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, sözsüz iletişim, çatışma çözme, duygusal zeka ve temel psikolojik danışma becerileri konuları anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanıtımı
2 İletişime Giriş: Temel Kavramlar
3 Kişilerarası İletişim Modelleri
4 Etkili İletişim
5 Etkili İletişim Becerileri
6 Gelişim Dönemlerine Göre İletişim
7 Ara Sınav Başlangıcı
8 Ara Sınav Sonu
9 Olumsuz İletişim
10 Aile İçi İletişim
11 İletişimde Çatışma Çözme
12 Sözsüz İletişim
13 Sözsüz İletişim
14 Resmi Ortamlarda İletişim
15 Final Sınavı Başlangıcı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişime ilişkin temel kavramları açıklar.
2 Kişiler arası iletişime ilişkin modelleri ifade eder.
3 Etkili iletişimin temel bileşenlerini açıklar.
4 Olumsuz iletişimin temel bileşenlerini açıklar.
5 Aile içi iletişimde dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi sahibi olur.
6 Sözsüz iletişimin önemini kavrar.
7 Çatışma çözme modelleri hakkında bilgi sahibi olur.
8 Resmi ortamlarda nasıl iletişim kurulması gerektiğine ilişkin bilgi sahibi olur.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cüceloğlu, D. (2000). İnsan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi. Kaya, A. (Ed.). (2013). Kişiler arası ilişkiler ve etkili iletişim. Ankara: Pegem Akademi. Matsumoto, D., Frank, M. G., & Hwang, H. S. (Eds.). (2020). Sözsüz iletişim: Bilim ve uygulamaları (Çeviri Editörü; Meliha TUZGÖL DOST, Ahmet METİN). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Tagay, Ö., Çalışandemir, F., Ünüvar, P., & Deniz, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve iletişim. Ankara: Vizetek yayınları. Voltan-Acar, N. (2015). Yeniden terapötik iletişim: kişiler arası ilişkiler:(bizim toplumumuzdan örnekler). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Voltan-Acar, N. (2018). İnsan ilişkileri iletişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar