Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İYON DEĞİŞİMİ İkinci Düzey ÇEM 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi gerektirmemektedir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı --
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencinin lisans eğitimi boyunca edinmiş olduğu fizikokimya bilgilerinin pekiştirilmesi ve spesifik bir alanda bu bilgilerin uygulamada nasıl kullanıldığının öğretilmesidir. Böylece öğrencinin analitik düşünmesinin sağlanması ve teorik bilgilerin deneysel alanda nasıl kullanılması gerektiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı İyon değiştiriciler, yer değiştirebilir katyon ve anyonları taşıyan, çözünür olmayan katı maddelerdir. Yer değişebilir iyonlar elektrolit bir çözelti ile temas ettiğinde aynı işaretli diğer iyonların stokiyometrik olarak eşdeğer miktarı ile yer değiştirebilirler

Dersin İçeriği
1 İyon değişimine giriş
2 Zarlarda taşıma özellikleri
3 İyon değiştirici kinetiği
4 İyon değişimi üzerine yapılan deneysel çalışmalar
5 İyon değiştirici seçimlerinin heterojenliği
6 İyon değiştirici seçimlerinin heterojenliği
7 Ara sınav + ders tekrarı
8 İyon değiştiricilerin fizikokimyasal özellikleri
9 İyon değişimi seçimliliği
10 İyon değişimi seçimliliği
11 İyon değişimi olayının açıklanmasında önerilen teoriler
12 İyon değişimi olayının açıklanmasında önerilen teoriler
13 Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür çalışmalarının incelenmesi
14 Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür çalışmalarının incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İyon değiştiricilerin yapı ve özelliklerinin öğrenilmesi
2 İyon değiştirici tiplerinin anlaşılması ve ayırt edebilme
3 İyon değiştirici kinetiğinin anlaşılması
4 Konu ile ilgili literatür incelenerek iyon değişimi hakkında tetrminolojiye sahip olma
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili uluslararası makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar