Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BALIKLARIN HELMİNTLERİ İkinci Düzey VPZ 634 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZUHAL ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Bu dersin amacı balıklardaki önemli helmintlerin oluşturdukları hastalıklar, hastalıkları belirtileri, teşhis, tedavi ve korunma yöntemlerinin uzmanlık düzeyinde kavranılmasıdır.
Dersin Tanımı Balıklardaki önemli helmintlerin oluşturdukları hastalıklar, hastalıkları belirtileri, teşhis, tedavi ve korunma yöntemlerinin uzmanlık düzeyinde kavratan derstir.

Dersin İçeriği
1 Balığın tanımı ve yaşam koşulları
2 Balıkların sınıflandırılması
3 Balığın vücut şekilleri ve vücut bölümleri
4 Balık muayenesi
5 Balıkların trematod türleri
6 Trematod türlerinin teşhis, tedavi ve kontrolü
7 Balıkların cestod türleri
8 Cestod türlerinin teşhis, tedavi ve kontrolü
9 Balıklarda nematod türleri
10 Balıklarda nematod türleri
11 Nematod türlerinin teşhis, tedavi ve kontrolü
12 Trematod, cestod ve nematod türlerinin balıklara zararları
13 Balıkların helmint hastalıklarından korunma yöntemleri
14 Balıklardaki helmintlerin sağaltım metodları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Balıklarda önemli helmintlerin neden olduğu hastalıklar hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibi olmak.
2 Söz konusu etkenlerin hayvanları nasıl enfekte ettiğini, oluşturdukları hastalıkların belirtilerini, oluşan zararın ekonomik yönü konularında bilgi sahibi olmak.
3 Bu hastalıklardan korunmak için kullanılabilecek yöntemleri kavramak.
4 Balık yetiştiriciliğinde uyulması gereken kuralların ve mevzuatın anlaşılması.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1 - Burgu, A., Karaer, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19. 2 - Williams, H., Jones, A. (1994). Parasitic Worms of Fish. London, Taylor & Francis,593 p. 3 - Woo, P.T.K. (1995). Fish Diseases and Disorders. Wallingford, Oxon, UK, CAB International, 808 p. 4 - Leatherland, J.F., Woo, P.T.K., Bruno, D. W. (2004). Fish diseases and disorders. Wallingford, Oxon, UK, New York, NY, USA, CABI Pub. V 2-3.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar