Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİZEL MOTOR YAKIT SİSTEMLERİ Birinci Düzey MM 479 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dizel motor sistemleri hakkında bilgi verilmesi.
Dersin Tanımı Dizel Motor Yakıt Sisteminin Bakımı, Sıra Tipi Yakıt Pompaları, DPA ve Roosa-Mastır Distribütör Tipi Yakıt Pompaları, Bosch Distribütör Tipi Yakıt Pompaları, Enjektörler ve Pompa Enjektörler, Aşırı Hava Doldurma Sistemleri, İntercooler

Dersin İçeriği
1 Dizel motorlar
2 Dizel motorların yakıt sistemleri
3 Yakıt filtreleri
4 Yakıt besleme pompaları
5 Sıra tipi yakıt pompalarının bakım ve kontrolleri
6 Sıra tipi yakıt pompasının ayarları
7 D.P.A. distribütör tipi yakıt pompaları
8 Roosa-Master distribütör tipi yakıt pompaları, Amerikan ve Alman Bosch distribütör tipi yakıt pompaları
9 YIL İÇİ SINAV
10 Enjektörler
11 Enjektör boruları, Pompa enjektörler
12 İlk harekete yardımcı sistemler
13 Aşırı hava doldurma sistemleri
14 İntercooler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dizel motorlar hakkında bilgi sahibi olunması,
2 Dizel motorların yakıt sistemlerinin kavranılması,
3 Yakıt sistemlerini ve karşılaşılan sorunlara çözümler üretmeyi açık ve mantıklı bir şekilde öğrenme,
4 Enjektör boruları ve pompa enjektörlerin anlaşılması,
5 Distribütör tipi yakıt pompalarının çalışma prensibinin öğrenilmesi,
6 Aşırı hava doldurma sistemleri hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notu
Yardımcı Kaynaklar • Osman Azmi Özsoysal, Gemi Dizel Motorları Arızalar ve nedenleri, 2008 • Dizel Motorlar teknolojisi, MEGEP, 2006 • Behçet Safgönül, Cem Soruşbay, H. Ertuğurl Arslan, Metin Ergeneman, İçten yanmalı motorlar, 2008

Ders İle İlgili Dosyalar