Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK VE YERALTI SUYU KİRLENMESİ Birinci Düzey ÇM 335 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ADEM GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Toprak ve yeraltı suyu kaynaklarını öğrenmek, kirletici parametreleri belirlemek, kirliliği önlemek için yapılması gereken uygulamaları belirlemek.
Dersin Tanımı Toprağın tanımı, kirletici parametrelerin belirlenmesi, toprakta kirliliğin oluşması, toprakta kirliliğin giderilmesi, yeraltı suyu kaynaklarımız, suları kirletici parametreler, su kirliliğinin sebepleri ve önlenmesi için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği
1 Çevre, toprak, kirlilik parametreleri ile ilgili genel tanımlar
2 Kirliliğin tanımı ve sınıflandırılması
3 Toprakta doğal kirlilik oluşumu
4 Toprakta insan faaliyetleri sonucu oluşan kirlilik süreçleri
5 Tarımsal faaliyetler sonucu oluşan toprak kirliliği
6 Toprak kirliliğinin önlenmesi ve ıslah çalışmaları
7 Ara sınavı
8 Yeraltı suyunun tanımı ve ülkemiz yer altı suyu kaynakları
9 Yeraltı suyunun oluşumu ve özellikleri
10 Yeraltı suyu kirlilik parametreleri
11 Yeraltı suyunun kirlenmesi ve kirlenme aşamaları
12 Tarımsal faaliyetler sonucu oluşan yeraltı suyu kirliliği
13 Doğal ve yapay arıtma tesislerinin çalışma prensipleri
14 Yeraltı suyu kirliliğinin önlenmesi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toprak kirliliğinin sebepleri
2 Toprakta kirliliğin oluşum ve çevreye olası etkileri
3 Toprakta kirliliğin giderilmesinde uygulanabilecek ıslah çalışmaları
4 Yeraltı suyunun kirlilik sebepleri
5 Yeraltı suyu kirliliğinin toprağa bitkiye ve çevreye olası etkileri
6 Yeraltı suyu kirliliğinin önlenmesi ve ıslah çalışmaları hakkında bilgi edinmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Toprak ve Yeraltı Suyu Kirliliği Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar