Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ Birinci Düzey HİT 356 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Cıngı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans ve seminer
Dersin Amacı Öğrencilerin Web ortamında yer alan içeriklerin üretimi sürecini bilmeleri ve bu içerikleri hazırlayabilmeleri bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste web ortamında görsel, işitsel ve metin bazlı içeriklerin nasıl hazırlanacağı ve dijital bir kampanya sürecinin nasıl yürütüleceği bilgisi aktarılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dijital içerik yönetimi nedir?
2 Web dönemleri
3 Dijital ortamlara genel bir bakış
4 Sosyal medya ağlarına genel bir bakış
5 İçerik türlerine genel bir bakış
6 Dijital ortamlar için pazarlama hunisi modeli
7 Sosyal medyada kampanya süreci: Araştırma
8 Sosyal medyada kampanya süreci: İçerik yönetimi
9 Sosyal medyada kampanya süreci: Reklam yönetimi ve Monitoring
10 Dijital içerik yönetiminde hukuki boyut
11 ChatGPT ile içerik üretimi
12 ChatGPT ile içerik üretimi
13 Canva ile içerik üretimi
14 Hazırlanan projelerin incelenmesi ve eleştirisi
15 Hazırlanan projelerin incelenmesi ve eleştirisi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İçerik yönetimi süreci bilinir
2 İçerik yönetimi uygulamaları yapılabilir.
3 Sosyal medya kampanyası hazırlayabilir.
4 Dijital içerik üretebilir.
5 Dijital iletişim kampanyası analizleri yapabilir.
6 Raporlama ve sunum yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı https://mustafacingi.com/notlar/hit356-dijital-icerik-yonetimi/ adresi üzerinde bulunan ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1. Reklam Yazarının El Kitabı; Joseph Sugarman; MediaCat Yayınları 2. Herkes Yazabilir: İçerik Pazarlamasının 74 Kuralı; Ann Handley; MediaCat Yayınları 3. Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya; Funda Güleç Yalçın; Abaküs Yayınları 4. Her Şeyin Başı Blog; Salih Seçkin Sevinç; Optimist Yayınları 5. Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya; Salih Seçkin Sevinç; Optimist Yayınları 6. Dijital Çağda Hayatta Kalmanın 10 Kuralı; Oğuzhan Saruhan; MediaCat Yayınları 7. Instagram Girişimciliği: Instagram’dan Para Kazanma Sanatı; Oğuzhan Saruhan; MediaCat Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar