Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUMA ANLAMA I İkinci Düzey İBR 103 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE-İBRANİCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı İbranice Okuma kurallarının öğretilmesi, okuma ve anlama becerilerinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı İbranice Okuma ve Anlama

Dersin İçeriği
1 İbrani Dilinin Gelişim süresi ve Alfabe Yapısı ile ilgili bilgiler.
2 İbrani Alfabesinde Alef, Bet, Gimel, Dalet, Hey, Vav, Zayn, Khet, Tet ve Yud harfleri ve bu harflerle oluşturulan kelime örnekleri
3 İbrani Alfabesinde Kaf, Khaf, Lamed, Mem, Nun, Samekh, Ayn, Pey, Fey, Tsadi, Kuf, Reş, Şin, Sin ve Tav harfleri ve bu harflerle oluşan kelimelere örnekler
4 İbranicede ünsüz harekelerin tanıtımı ve onlarla ilgili genel bilgiler
5 Kaynak kitapta birinci ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Birkhov isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
6 Kaynak kitapta ikinci ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Student u More isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
7 Kaynak kitapta üçüncü ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Ba-Telefon isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
8 Kaynak kitapta dördüncü ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Akharey ha-Kontsert isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
9 Ara Sınavı
10 Kaynak kitapta beşinci ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Eyfo Dan Ronen isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
11 Kaynak kitapta altıncı ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Ba-Kheder şel Alon isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
12 Kaynak kitapta yedinci ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Ha-Khof Ha-Maaravi isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
13 Kaynak kitapta sekizinci ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Ma Atem Tsirikhim Laasot ve U-Ma atem Ohavim Laasot isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
14 Kaynak kitapta dokuzuncu ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Hem Lo Rotsim Lagur Be-Tel-Aviv isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
15 Kaynak kitapta onuncu ünitedeki kelimelerin incelenmesi ve Dira Limkhira isimli diyalogun okunması ve alıştırmalarının yapılması
16 Alıştırmalar
17 Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okuduğunu anlama beceresi gelişir
2 Kelime hazinesi gelişir
3 Öğrendiklerini Uygulama Fırsatı Elde Eder
4 İbranice telaffuzunu geliştirir ve akıcı okur.
5 İbranicede yazma yeteneğini geliştirir.
6 Temel dilbilgisi kalıpları edinimi
7 İbranice basit cümleler kurmayı öğrenir
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ליאורה וינבך & עדנה לאודן, שעת עברית (חלק א), תל-אביב, מטח 1990
Yardımcı Kaynaklar HEBREW GRAMMAR

Ders İle İlgili Dosyalar