Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KONDİSYON VE ANTRENMAN METODLARI Birinci Düzey BSB 570 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TR
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Temel ve birleşik motorik özellikleri geliştirme yöntemlerini kavrayabilme,Uzun dönemli sporcu gelişimi prensibine uygun progresiv antrenman programları hazırlayabilme
Dersin Tanımı Sporda kondisyon ve ilekeri

Dersin İçeriği
1 Atletik performans ve Sürat
2 Sürat antrenman metodları
3 Atletik performans ve Dayanıklılık
4 Dayanıklılık antrenman metodları
5 atletik performans ve kuvvet
6 kuvvet antrenman metodları
7 ara sınavı
8 atletik performans ve koordinasyon
9 Koordinasyon ve denge antrenman yöntemleri
10 Atletik performans ve esneklik
11 Esneklik antrenmanı
12 Esneklik antrenmanı
13 Esneklik antrenmanı
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel Motorik Özelliklerin Gelişiminin Öğrenilmesi
2 temel ve birleşik motorik özelliklerin fizyolojik temellerini öğrenme
3 gelişim dönemlerine uygun kondisyon antrenmanları organize edebilme
4 atletik gelişimde kondisyonerliğin rolünü kavrayabilme
5 antrenman yöntemlerini kavrayabilme
6 Kondisyonun spordaki önemini kavrama
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2 Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3 Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4 Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5 Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6 Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7 Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8 Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9 Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10 Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11 Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12 Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13 İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 10 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Watson A., Physical Fitness and Athletic Performance

Ders İle İlgili Dosyalar