Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ İkinci Düzey GRFT004 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin Amacı Pazarlamada iletişim, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve reklamcılık temelinde ele alınarak; iletişim stratejilerinin diğer stratejilerle olan etkileşiminin analizi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Ne Olduğu, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Kapsamı, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Özellikleri, Bütünleşik Pazarlama İletişimine İhtiyaç Duyulmasının Nedenleri,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçlarının neler olduğu dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 İletişim Süreci ve İletişim Türleri
2 Pazarlama Karması Elemanları Ve İletişim Boyutları
3 Ürün Ve Ambalaj
4 Dağıtım
5 Fiyat
6 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
7 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Kapsamı
8 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Özellikleri
9 Bütünleşik Pazarlama İletişimine İhtiyaç Duyulmasının Nedenler
10 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları
11 Halkla İlişkiler
12 Kişisel Satış
13 Satışı Arttırıcı Çabalar (Satış Geliştirme)
14 Reklam
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayabilir.
2 Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar.
3 Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini betimler.
4 Pazarlama iletişimindeki temel gelişmeleri betimler.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini betimler.
6 Bütünleşik pazarlama iletişiminin yararlarını ve zorluklarını yorumlar.
7 Reklam, halkla ilişkiler ve duyurum, satış tutundurma ve kişisel satışı betimler.
8 Bütünleşik pazarlama iletişimini ve önemini tartışır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kitabın Adı: Pazarlama İlkeleri Yazarlar:Doç.Dr. Müjdat Özmen, Prof.Dr. Cevahir Uzkurt, Prof.Dr. Şuayıp Özdemir, Prof.Dr. Remzi Altunışık, Prof.Dr. Ömer Torlak, Editörler Prof.Dr. Ömer Torlak, Doç.Dr. Müjdat Özmen Yayınevi: T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar