Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİ HÜCRE VE DOKU KÜLTÜRÜ Birinci Düzey BİY424 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersleri yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mikail Akbulut
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, power point sunum
Dersin Amacı Dersin amacı doku kültürünün temel prensipleri, teknik gereksinimler, doku kültürünün bilimsel ve ticari uygulamaları ile ilgili bilgiler vermek, Bilimsel veya ticari amaçlı olarak doku kültüründe kullanılan teknikleri teorik ders ve tartışmalarla değerlendirmek
Dersin Tanımı Doku kültürünün temel prensipleri, teknikleri, hücre, doku, organ ve protoplast kültürü ve uygulamaları konusunda genel bilgiler verilecektir

Dersin İçeriği
1 Doku Kültürü, Doku Kültürünün Temel Prensipleri
2 Organogenez
3 Somatik Embriyogenez
4 Protoplast Kültürü
5 Protoplast Füzyonu
6 Haploid Bitki Üretimi
7 Hastalıksız Bitki Üretimi
8 Sekonder Metabolit Üretimi
9 Mikroçoğaltım
10 Germplazm Muhafazası
11 Embriyo Kültürü
12 Somatik Varyasyon
13 Bitki doku kültürlerinin bitkilerin genetik modifikasyonundaki uygulamaları
14 Öğrenci sunuları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler doku kültürünün temel prensipleri, teknikleri konusunda genel bilgiler edineceklerdir
2 Hücre, doku, organ ve protoplast kültürü ve uygulamaları konusunda bilgiler edineceklerdir.
3 Doku kültürünün bilimsel ve ticari uygulamaları ile ilgili bilgi edineceklerdir
4 Teknik gereksinimler hakkında bilgi edineceklerdir
5 Doku ve hücre kültürlerinin bitkilerin ıslahında nasıl kullanıldıkları konusunda bilgi edineceklerdir
6 Doku kültürlerinin bitkilerin genetik manipülasyonlarında nasıl kullanıldıkları konusunda bilgi edineceklerdir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bitki Biyoteknolojisi, Doku Kültürü ve Uygulamaları. Mehmet Babaoğlu, Ekrem Gürel, Sebahattin Özcan. 2002. 2. Baskı. Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Doku ve Hücre Kültürü Teknikleri, Prof. Dr. İsmail kocaçalışkan, 3. Baskı, Nobel Yayın, 2021

Ders İle İlgili Dosyalar