Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ TARİHİ II Üçüncü Düzey TEA 636 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, anlatım
Dersin Amacı Türk Dilinin tarihini öğretmek.
Dersin Tanımı Başlangıcından bu güne Türk Dilinin devirleri ve üzerinde yapılmış çalışmalar işlenir.

Dersin İçeriği
1 Uygur Türkçesi ve dil hususiyetleri.
2 Uygur Türkçesi eserlerini okuma.
3 Türkiye Türkçesine aktarma
4 Karahanlı dönemi ve dil hususiyetleri.
5 Karahanlı dönemi eserlerini okuma.
6 Karahanlı dönemi eserlerini okuma.
7 Ara sınav
8 Karahanlı dönemi eserlerini okuma.
9 Eski Anadolu Türkçesi dönemi ve dil hususiyetleri.
10 Eski Anadolu Türkçesi dönemi eserlerini okuma.
11 Eski Anadolu Türkçesi dönemi eserlerini okuma.
12 Türkiye Türkçesine aktarma
13 Türkiye Türkçesine aktarma
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uygur harflerinin öğrenilmesi.
2 Uygur harfleriyle okuma ve yazma.
3 Arap harflerinin öğrenilmesi.
4 Arap harfleriyle okuma ve yazma.
5 Karahanlı dönemi eserlerini okuma ve Türkiye Türkçesine aktarma.
6 Eski Anadolu dönemi eserlerini okuma ve Türkiye Türkçesine aktarma.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar