Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE-I Birinci Düzey YD201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN CANHİLAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör.Dr. Ebubekir YÜKSEL
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilere, tarımsal konularda yazılmış metinleri okuyup anlamalarını öğretmek.
Dersin Tanımı Öğrencilere, daha önce öğrenmiş oldukları İngilizce gramer ve kelime bilgilerini kullanmayı öğreten ve bu yolla Bitki Koruma konusunda uluslararası literatürü anlama yetisi kazandıran bir ders.

Dersin İçeriği
1 Geçmiş gramer bilgisi tekrarı
2 Geçmiş gramer bilgisi tekrarı
3 Elementary seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
4 Elementary seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
5 Elementary seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
6 Elementary seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
7 Arasınav
8 Pre-intermediate seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
9 Pre-intermediate seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
10 Pre-intermediate seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
11 Pre-intermediate seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
12 Pre-intermediate seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
13 Pre-intermediate seviyede hazırlanmış okuma parçaları çalışması
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
15 ---
16 ---
17 ---
18 ---
19 ---
20 ---

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel ingilizce grameri kalıcı bir şekilde öğrenme
2 Cümlenin öznesini bulabilme
3 Cümlenin fiilini tanıyabilme
4 Cümlenin yüklemini görebilme
5 Aktif-pasif cümleleri ayırdedebilme
6 Düzensiz fiilleri tanıyabilme
7 Tarım, Bitki Koruma ve günlük hayat konusunda 1200-1500 adet kelime bilgisine(vocabulary) sahip olma
8 Anlaşılabilecek seviyede telafuz bilgisi (pronunciation) ve konuşma (speaking) yeteneği
9 ---
10 ---

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 1 12
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Reader At Work 1, ODTÜ Reading Kitabı, ODTÜ Yayıncılık Reader At Work 2, ODTÜ Reading Kitabı, ODTÜ Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Dersi veren öğretim üyesinin hazırlamış olduğu okuma metinleri

Ders İle İlgili Dosyalar