Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT TARİHİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II İkinci Düzey SNT314 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli SÖZLÜ VE GÖRSEL SUNUM
Dersin Amacı Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlarla ilgili teorik bilgilerin öğretilmesi Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlarla ilgili teorik bilgilerin öğretilmesi Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağı hakkında bilgi edinilecektir.
2 Giriş, katalog bölümü, analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografya kısımlarının nasıl yazılacağı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
3 Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotlarının yazımı hakkında bilgi edinilecektir.
4 Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri, kurallar hakkında bilgiler edinilecektir.
5 Tapınaklar incelenmesi ve gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiği hakkında fikir sahibi olunacaktır.
6 Mimarlık, antik çağ yapılarının gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiği öğrenilecektir.
7 Hamamlar, lahitler ve höyüklerin gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiği öğrenilecektir.
8 ARA SINAV
9 Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiği hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
10 Bir heykel ve resim nasıl incelenmesi gerektiği ile ilgili bilgiler edinilecektir.
11 El sanatları, mimariye bağlı ve kullandıkları ham maddeye göre el sanatları nelerdir? sorusu hakkında bilgiler edinilecektir.
12 El sanatlarına ait gözlem fişi örnekleri nasıl hazırlanması gerektiği hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
13 Popüler araştırma yazıları ve bildirilerden örnekler verilerek, bu yazı türlerinin nasıl yazılması gerektiği hakkında bilgi edinilecektir.
14 Özet ve kitap yazımında dikkat edilmesi gereken ana kuralların neler olduğu hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tezlerin metin yapısının oluşumunu öğrenecektir.
2 Tezlerin giriş, katalog bölümü, analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografya kısmının nasıl yazılacağını öğrenecektir.
3 Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotlarını vermeyi öğrenecektir.
4 Dipnot gösterim yöntemlerinden muhteva ve mülakat dipnotlarını ve dipnot gösterim tekniklerini öğrenecektir.
5 Tapınakların incelenmesi ve gözlem fişlerinin nasıl hazırlanacağını öğrenecektir.
6 Antik çağ yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanmasını öğrenecektir.
7 Türk-İslam yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanmasını öğrenecektir.
8 Heykel ve resmin incelenmesini öğrenecektir.
9 El sanatlarına ait gözlem fişi hazırlamayı öğrenecektir.
10 Popüler araştırma yazıları,bildiriler ile kitap yazımı ve özeti hazırlamada dikkat edilmesi hususları öğrenecektir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 5 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Haşim KARPUZ, Arkeoloji, Sanat Tarihi ve El Sanatlarında Araştırma Teknikleri, Konya, 2001. Selçuk Mülayim, Araştırmacıya Notlar, İstanbul, 2008. Selçuk Mülayim, Bilim Olarak Sanat Tarihi "Aklın izleri", İstanbul,2006.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar