Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER İkinci Düzey DPT 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ GÜRBULAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd Doç Dr Haydar Albayrak
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Bir konu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
Dersin Tanımı Geniş kapsamlı araştırma ve bilgileri entegre etme

Dersin İçeriği
1 Literatür nasıl taranır
2 Literatür taramak için kullanılan veritabanları
3 makale anahtar kelime bulma
4 sistematik olarak bilgileri toplama
5 Seminer hangi bölümlerden oluşur
6 Seminer özet bölümü nasıl yazılır
7 Seminer genel bilgiler bölümü nasıl yazılır
8 Seminer tartışma ve sonuç bölümü nasıl yazılır
9 Seminer kaynak bölümü nasıl düzenlenir
10 Seminer hazırlamak için kullanılan bilgisayar programları
11 Powerpoint ve keynote programlarının uygulamalı kullanımı
12 Seminer sunu yöntemleri
13 Seminerin makale formatına dönüştürülmesi
14 Seminerin makale formatına dönüştürülmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Konuyla alakalı Türkçe kaynaklar
2 Konuyla alakalı yabancı dilden kaynaklar
3 Pubmedden kaynak nasıl tarama
4 Google akademikten nasıl kaynak taranır
5 Seminer hangi bölümlerden oluşur
6 Seminer sunumu için kullanılan bilgisayar programları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 80
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   150

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar