Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİZANS MİMARİSİ VE RESİM SANATI I Üçüncü Düzey ST 617 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır.
Dersin Amacı Bizans Resim Sanatı dersinin amacı 4-10. yüzyıllar arasında Bizans duvar resimleri, mozaikler ve minyatür resim sanatını resim programı, ikonografi ve üslup açısından incelemektir.
Dersin Tanımı Bizans Resim Sanatı dersi; 4-10. yüzyıllar arasında Bizans duvar resimleri, mozaikler, minyatür sanatı ve ikonalardan oluşmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Bizans Resim sanatına Giriş, Erken Hristiyan Resim Sanatı örnekleri.
2 İznik Elbeyli Hipojesi, Efes Yamaçevleri, Suriye Dura Europos.
3 Roma katakompları.
4 Erken Dönem Mozaikleri, Roma S.Maria Maggiore, S.Pietro, S.Pudenziana.
5 Selanik H.Georgios Rotondu, Ravenna St.Vitale,Roma S.Constanza.
6 Ravenna Gala Placidia, Ortodokslar Vaftizhanesi, Antakya ve Zeugma Mozaikleri.
7 İkona ve yapım teknikleri,İstanbul ve Yurt dışındaki Bizans ikonaları.
8 Ara Sınav (Vize)
9 El yazmaları ve yapım tekniği, 6. yüzyıl el yazmaları.
10 6. yüzyıl el yazmaları.
11 7-8. yüzyıllarda Anadolu( Kapadokya ) da resim.
12 7-8. yüzyıllarda Anadolu (İznik, Bafa Gölü ) da resim.
13 İstanbul’da H.Sophia Mozaikleri ve Makedonya Üslubu.
14 9-10. yüzyıllarda Kapadokya’da Arkaik duvar resimleri.
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı (Final)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Erken Hıristiyan Resim Sanatı örneklerini tanır.
2 İznik Elbeyli Hipojesi, Efes Yamaçevleri, Suriye Dura Europos'un mimari özelliklerini bilir.
3 Roma katakomplarını özellikleri ile tanır.
4 Erken Dönem Mozaiklerini isimleri ve özellikleri ile bilir.
5 İkona ve yapım teknikleri,İstanbul ve Yurt dışındaki Bizans ikonalarını özellikleri ile tanır.
6 6. yüzyıl el yazmaları ve yapım tekniklerini bilir.
7 7-8. yüzyıllarda Anadolu( Kapadokya ) da resim hakkında bilgi edinir.
8 7-8. yüzyıllarda Anadolu (İznik, Bafa Gölü ) da resimi bilir.
9 İstanbul’da H.Sophia Mozaikleri ve Makedonya Üslubunu tanır.
10 9-10. yüzyıllarda Kapadokya’da Arkaik duvar resimlerini özellikleriyle tanır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Monalis Chatzidakis, Byzantine and Early Byzantine Painting , new York 1965. Marcel Restle, Byzantine Wall painting in Asia Minor, I-III, Recklinghausen 1967. Frederick Hart, Art, A History of Painting, Sculpture and Architecture, New York 1989.

Ders İle İlgili Dosyalar