Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA ALAN VE LABORATUAR TESTLERİ İLE PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ Birinci Düzey BSB 569 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Sporcuların fiziksel, fizyolojik ve psikolojik özelliklerin ölçülmesi ve antrenman sonuçlarının değerlendirilmesi
Dersin Tanımı Öğrencilerin testleri uygulamalarını ve sonuçlarını değerlendirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği
1 Egzersiz Labaratuvarının uygunluk prensipleri
2 Testler öncesi hazırlık çalışmaları
3 Sporcuların aerobik güç ve anaerobik kapasitesinin tahmini
4 Kan laktik asit seviyesindeki değişimler
5 Antropometrık değerlendirme protokolleri
6 Kan örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
7 Performans için esneklik ülçümü ve sakatlıktan korunma prensileri
8 Ara Sınav
9 Maksimal oksiyen tüketiminin belirlenmesi
10 Takım sporlarında fizyolojik değerlendirme protokolleri
11 Güç ve Kuvvetin değerlendirmelerinin tanımlanması
12 Sporcuların Değerlendirilmesinde izometrik testlerin sınırlılıkları
13 İzometrik kuvvet test ekipmanlarıyla kuvvetin değerlendirilmesi
14 İzoinertial Kuvvetın değerlendirme kriterleri
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beden kompozisyonu ve antropometrik testleri uygulayabilir ve değerlendirebilir
2 Spor Branşına özgü fizyolojik özellikleri belirler ve test uygulayabilir , değerlendirebilir.
3 Fiziksel ve fonksiyonel kapasiteleri ölçen saha tesylerini uygulayabilir ve değerlendirebilir.
4 Fiziksel ve fonksiyonel kapasiteleri ölçen laboratuar testelrini uygulayabilir ve değerlendirebilir.
5 Test öncesi hazırlık koşullarını bilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ACSM''s Health-Related Physical Fitness Assessment Manual, Wolters Kluwer,Lippincott Williams &Wilkins, 2008.
Yardımcı Kaynaklar C. John.Gore (Ed), Ausrtalian Sports Commission, Physiological Tests for Elite Athletes, Human Kinetics, ISBN:0-7360-0326-6, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar