Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KOMBİNE ANALİTİK YÖNTEMLER İkinci Düzey SEÇ 306 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste teorik konular anlatıldıktan sonra öğrencilerden birer proje hazırlamaları istenecektir
Dersin Amacı Kombine analitik metotların öğrencilere öğretilmesi ve kullanım alanları öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC), gaz kromatografisi (GC), kütle spektroskopisi (MS) Fourier transform infrared spektroskopisi (FTIR), atomik absorpsiyon spektroskopisi (AAS), nükleer magnetik rezonans spektroskopisi (NMR), kapiler elektrofores (CE), ve GC-MS, GC-FTIR, GS-MS-LC, GC-AAS, LC-LC, LC-LC-MS, LC-FTIR vb gibi kombine analitik teknikler

Dersin İçeriği
1 Spektroskopiye giriş
2 Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC), gaz kromatografisi (GS)
3 Kütle spektroskopisi (MS), Fourier transform infrared spektroskopisi (FTIR)
4 Atomik absorpsiyon spektroskopisi (AAS), nükleer magnetik rezonans spektroskopisi (NMR)
5 Electrofores ve kapiler elektrofores (CE)
6 GC-MS, GC-FTIR
7 Ara sınav
8 GS-MS
9 LC-LC-MS
10 LC-NMR
11 Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
12 Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
13 Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
14 Proje sunumu
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel enstrümental tekniklerin öğrenilmesi
2 İnstrümental tekniklerin kombine edilmesi ile üretilen tekniklerin öğrenilmesi
3 Kombine analitik tekniklerin kullanım amaçlarının öğrenilmesi
4 Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
5 Kombine analitik tekniklerle kantitatif analiz
6 Kombine analitik tekniklerin avantajları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Çev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz, 1. Baskı Ankara
Yardımcı Kaynaklar Handbook of Analytical Techniques, Helmut Günzler, Alex Williams, WILEY

Ders İle İlgili Dosyalar