Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK BİLGİSİ Üçüncü Düzey GZM 219 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA BAŞARAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı En önemli doğal kaynaklardan biri olan toprağın önemini, oluşumunu, sınıflandırılmasını, teşhis ve karakterizasyonunu en genel ve basit anlatımla sunmak.
Dersin Tanımı Toprak bilimi, toprakların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini, haritalanmasını, sınıflandırılmasını ve toprak karakterizasyonunu konularını kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Toprağın tanımı ve genel yapısı
2 Toprak ana materyali
3 Toprak oluşumunda fiziksel parçalanma ve kimyasal ayrışma süreçleri
4 Toprak oluşum faktörleri
5 Toprakların sınıflandırılması
6 Toprak tekstürü; tanımı, belirlenmesi ve tekstür sınıfları
7 Ara sınavı
8 Toprak strüktürü; tanımı ve teşhisi
9 Toprak rengi ve sıcaklığı
10 Toprak suyu
11 Toprağın koloidal yapısı ve katyon değişimi
12 Toprak pH’sı ve tamponlama
13 Bitki besin elementleri ve verimlilik
14 Toprak canlıları ve organik madde
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toprağın önemini algılar
2 Toprak oluşum faktörleri ve süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur
3 Farklı ana materyal, iklim, topoğrafya vb faktörler altında ortaya çıkabilecek toprak tipleri ile ilgili tahminler yapabilir
4 Toprağın morfolojik, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında genel bilgilere sahip olur
5 Toprağın morfolojik, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerine ilişkin analizleri yapabilme becerisine sahip olur.
6 Bitkisel üretim ortamı olarak farklı toprak tiplerinin potansiyel değerlerini kavrar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akalan, İ. 1988. Toprak Bilgisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:1058. Ders Kitapları Serisi No; 309, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ergene, A., 1995. Toprak Biliminin Esasları. Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 586, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 267, Ders Kitapları Serisi No; 42, Erzurum.

Ders İle İlgili Dosyalar