Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey URTS 442 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilerin bilimsel araştırma tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için bilimsel bir araştırmanın bütün süreçlerini öğrenmeleri temel amaçtır.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerinin ele alındığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilgi, bilim, bilimsel bilgi, bilimsel araştırma
2 Araştırma türleri ve farklı epistemolojik yaklaşımlar
3 İletişim araştırmalarının tarihi ve bugünkü görünümü
4 Araştırma süreç ve teknikleri: Sorun belirleme ve sorun yazımı
5 Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın amacı, önemi, kuramsal çerçevesi.
6 Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın hipotezleri, sınır ve sınırlılıkları, evreni, örneklemi.
7 Örnek çalışmalar üzerinden tasarım inceleme.
8 İletişim araştırmalarında farklı yaklaşımlar.
9 Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nicel yöntemler
10 Araştırma süreç ve teknikleri:İletişim araştırmalarında nitel yöntemler
11 Araştırma süreç ve teknikleri: Veri analizi ve değerlendirme
12 Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırma yazım kuralları ve kaynakça yazımı
13 Araştırma süreç ve teknikleri: Sonuç yazımı
14 Örnek çalışmalar üzerinden tasarım inceleme.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, günlük bilgi ve bilimsel bilgi arasındaki ayrımı kavrar.
2 Sosyal bilimlerde araştırma tarihini öğrenir.
3 Sosyal bilimlerdeki farklı epistemolojik yaklaşımları öğrenir.
4 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini öğrenir.
5 Bilimsel bir araştırma tasarımı hazırlayabilir.
6 Tamamlanmış bir araştırmayı analiz edip değerlendirebilir.
7 Araştırma yöntemlerinde kullanılan terminolojiye ve tanımlara hakim olur.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 12 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Haluk Geray, Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Ali Yıldırım, Hasan Simsek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seckin Yayıncılık, Ankara, 2003. İrfan Erdoğan, Pozitivist Metodoloji, Erk Yayınları, Ankara, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar