Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYASAL ANALİZDE METOD SEÇİMİ Birinci Düzey KİMS330 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Uğur ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Furkan Uzcan
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze teorik eğitim
Dersin Amacı Dersin amacı;bir kimyasal yöntem seçiminde önemli faktör, çalışma yapılacak yerin ve çalışmanın niteliğidir.Çalışılacak ortamın bilinmesi analizi ve yöntem seçimini önemli ölçüde etkileyecektir. Bu amaçla yöntem seçiminde kullanılan teorik ve pratik kavramlarını öğrencilere öğretmektir
Dersin Tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar. Kimyada problem tanımı, analiz örneği ve örnekle ilgili bilgiler, literatür ve konu ile önceki çalışmalar, analitik problemin çözümü, problem çözümü için olası teknikler, analitik tekniklerin kritiği, örnek türü,miktarı,şekli ve mevcut imkanlara göre problemin çözüm yolları, yapı analitiği, planlama, değerlendirme, istatistik analitik,yöntemlerin kritiği, optimizasyon, seçilen yöntemin uygulanabilirliği.

Dersin İçeriği
1 Yapılacak çalışmanın niteliği
2 Analiz örneği ve örnekle ilgili bilgiler(örnek alma,örneklerin özellikleri, çözünürleştirilmesi,depolanması , hazırlanması),
3 Tayini istenen analitlerle ilgili araştırmaların yapılması
4 Tayini istenen analitlerin türüne ve konsantrasyonuna bağlı olarak yöntem seçimi
5 Analizde kullanılan aletlerdeki girişim sorunları ve bunları önlemek için seçicilik, zenginleştirme ve ayırma
6 Analizin hızlı ve kısa sürede olması için çok elementli sistemlerin gerekleri,
7 Planlama, değerlendirme, parasal imkanlar ve analiz gerekleri,
8 ARA SINAV
9 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi(tekrarlanabilirlik,doğruluk,duyarlılık, gözlenebilme sınırı ve dinamik aralık)
10 Değerlendirme sonuçlarından sonra yöntemlerin kritiği ve seçimi,
11 Yöntem optimizasyonundan sonra, kullanılan yöntem ve aletin standart referans bir madde ile kıyaslanması
12 Seçilen yöntemin çeşitli ortamlara uygulanabilirliğinin araştırılması,
13 Gerekirse yöntemin diğer tekniklerle desteklenmesi,
14 Genel özet
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilere analiz öncesi yöntem seçimi için nasıl araştırma yapılacağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
2 öğrencilerin bir ortamdan nasıl örnek alacağının öğretilmesi hedeflenmektedir
3 öğrencilere ucuz ve uygun bir yöntemin gerekliliği öğretilecektir.
4 öğrencilere bir analiz ile ilgili performans kriterleri öğretilecektir.
5 analizde karşılaşılan sorunlara karşı öğrencilerin nasıl bir yol izlemesi gerekeceği öğretilecektir.
6 gerçek örnek ortamında bir analizin nasıl yapılacağı öğretilecektir.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2 Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3 Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4 Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5 Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6 İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7 Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8 Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9 Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10 Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11 İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12 Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13 İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14 İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17 Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18 İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19 Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20 En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 2- Vandecasteele, C., and Block, C.B., Modern Methods for Trace Element Analysis, John Wiley and Sons, Chichester, 1997. 3- Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, springer verlag Berlin, 1983 4- Stoepler, M.,Probennahme und Aufschluss basis der spurenanalytik, Springer- verlag, 1994

Ders İle İlgili Dosyalar