Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİLBİLİM VE KARŞILAŞTIRMALI DİL ÇALIŞMALARI Birinci Düzey KDE 603 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. S. Göksel Türközü
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Dilbilimi konusunda öğrencilerin bilgilenmesini sağlamak. Türkçe ve Korece''yi dilbilimsel yönden karşılaştırabilmek
Dersin Tanımı Dilbilimi üzerine yapılan çalışmaları incelemek ve Türkçe ile Korece''yi karşılaştırmalı olarak incelemek

Dersin İçeriği
1 Dilbilimi nedir?
2 Dilbilimi üzerine makale incelemesi
3 Korece Dilbilimi
4 Korece Dilbilim üzerine makale incelemesi
5 Korece Eğitiminde Dilbiliminin işlevi
6 Dilbilim ve Kore Dil-kültürü
7 Anlambilimsel yönden Korece atasözleri
8 ara sınav
9 Türkçe ve Korece Atasözlerinin karşılaştırılması
10 Anlambilimsel yönden Korece deyimler
11 Türkçe ve Korece deyimlerin karşılaştırılması
12 Biçimbirim yönünden Türkçe ve Korecenin karşılaştırılması
13 Sözdizim yönünden Türkçe ve Korecenin karşılaştırılması
14 Zamanlar yönünden Türkçe ve Korecenin karşılaştırılması
15 final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Korece ve Türkçe'nin dilbilimsel yönden karşılaştırılarak benzerliklerin ortaya çıkarılması
2 Korece ve Türkçe'nin dilbilimsel yönden karşılaştırılarak farklılıkların ortaya çıkarılması
3 İki dil arasındaki benzerliklerin Korece öğretiminde kullanım yöntemleri
4 İki dil arasındaki farklılıkların Korece öğretiminde kullanım yöntemleri
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yabancı Dil Olarak Korece Dilbilim, Kore Basın ve İletişim Üniversitesi Yayınları, Seul, 2014
Yardımcı Kaynaklar makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar