Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAKIN HALKALAR-I Birinci Düzey MAT 563 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Emin AYGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Emin AYGÜN
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Yakın-Halka ve Yakın-halkanın alt yapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste Yakın-Halka ve Yakın-halkanın alt yapıları N-Grup N-Altgrup kavramları öğrencilere cerilecektir.

Dersin İçeriği
1 Yakın-halka kavramı
2 Yakın-halkanın temel özellikleri
3 Yakın-halkalarda alt yapılar
4 N-grup kavramı
5 N-grupların temel özellikleri
6 N-grupların alt yapıları
7 Yakın-halka ve N-grup ilişkileri
8 Ara sınavlar
9 Yakın-halka Homomorfizmleri
10 Yakın-halka idealleri
11 N-grup idealleri
12 Bölüm yakın-halkaları
13 Bölüm N-grupları.
14 Finaller
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yakın-halka kavramını ve temel özelliklerini öğrenmek
2 Yakın-halkalarda alt yapılarını öğrenmek
3 N-grup kavramı, N-grupların temel özellikleri, N-grupların alt yapılarını öğrenmek
4 Yakın-halka ve N-grup ilişkilerini öğrenmek
5 Yakın-halka ideallerinin yapsını anlamak
6 Bölüm yakın-halkaları ve Bölüm N-gruplarını öğrenmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2 Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4 Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5 Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9 Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11 Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12 Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13 Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15 Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı PİLZ, Günter, Near-ring, North-Holland, New York, 1983.
Yardımcı Kaynaklar HUNGERFORD, Thomas, Algebra, Springer, New York, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar