Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜKSEKLİK FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey BSA 518 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. METİN POLAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yüksek irtifada barometrik basıncın değişimine bağlı olarak gerçekleşen fizyolojik değişiklikler ve bu değişimlerin atletik performans üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi
Dersin Tanımı Yüksek irtifada barometrik basıncın değişimine bağlı olarak gerçekleşen fizyolojik değişiklikler ve bu değişimlerin atletik performans üzerindeki etkilerinin incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Yüksek irtifa ve Hipoksinin tanımı, Hipoksi çeşitleri
2 Yüksekliğe kardiyorespiratuar sistemin akut ve kronik cevabı
3 Yüksekliğe kas fonksiyonun akut ve kronik cevabı
4 Yüksekliğe metabolizma ve vücut kompozisyonun akut ve kronik cevabı
5 Yükseklikte performansın genetik temelleri
6 Yükseklikte performansın genetik temelleri
7 Ara sınav
8 Yüksek irtifada kısa süreli anaerobik performans ve fizyolojik temelleri
9 Yüksek irtifada uzun süreli aerobik performans ve fizyolojik temelleri
10 Yüksek irtifa ve maksimal aerobik kapasite
11 Yüksek irtifada antrenman uygulamaları, "Aşağıda yaşa yüksekte antrenman yap","yüksekte yaşa yüksekte antrenman yap", "yüksekte yaşa aşağıda antrenman yap" modelleri
12 Yüksek irtifaya adaptasyon
13 Yüksek irtifa hastalıkları
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yüksek irtifa ve hipoksi kavramlarını açılayabilme
2 Yüksek irtifaya fizyolojik sistemlerin cevaplarını kavrayabilme
3 Yüksek irtifada sağlanan adaptastonların anlaşılması
4 Yüksek irtifaya yönelik uygulanan antrenman yöntemleri ve atletik performansın artırılması konusunun kavranması
5 Yüksek irtifa hastalıklarının öğrenilmesi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma
2 bilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma
3 bilimsel araştırma methodlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma
4 sunu hazırlama methodlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma
5 makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma
6 yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Advanced Environmental Exercise Physiology, Stephen S. Cheung, Human Kinetics, 2010
Yardımcı Kaynaklar ACSM''''s Advanced Exercise Physiology, Charles M. Tipton (editor), Lippincott Williams & Wilkins,2006

Ders İle İlgili Dosyalar