Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Birinci Düzey VGB 500 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bilimsel bir seminerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili gerekli bilgiler verilir:
Dersin Tanımı Belirli bir konu veya alan üzerine derinlemesine bilgi edinme, tartışma ve sunum yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan interaktif bir ders formatıdır.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel seminer tanımı
2 Bilimsel seminer hazırlama yöntemleri
3 Seminer öncesi tarama nasıl yapılır
4 Seminer anlatımı uygulamaları
5 Seminer anlatımı uygulamaları
6 Seminer anlatımı uygulamaları
7 Seminer anlatımı uygulamaları
8 Seminer anlatımı uygulamaları
9 Seminer anlatımı uygulamaları
10 Seminer anlatımı uygulamaları
11 Seminer anlatımı uygulamaları
12 Seminer anlatımı uygulamaları
13 Seminer anlatımı uygulamaları
14 Seminer anlatımı uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma Yapmayı Öğrenme
2 Etkili Sunum Hazırlama
3 İletişim Becerilerini Geliştirme
4 Akademik Yazım ve Raporlama
5 Alanında Güncel Gelişmeleri Takip Etme
6 Tartışma ve Eleştirel Geri Bildirim Verme:
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 11 11
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar NCBI, Science direct

Ders İle İlgili Dosyalar