Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ROMANTİKLER II İkinci Düzey ELIT 544 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Düz anlatım, öğrenci sunumu, tartışma
Dersin Amacı Öğrencileri sosyal, kültürel ve estetik bir akım olarak romantizmle tanıştırmak
Dersin Tanımı Bu ders öğrencileri romantik dönemi oluşturan etmenlere ve dönemin özelliklerine aşina etmeyi amaçlar. Bu ders,dönemin tarihi gelişmelerine bakarak ve tarih ile edebiyatın nasıl iç içe olduğunu sorgulayarak, estetik ve sosyo -ekonomik meselelerin Romantizmi neyin oluşturduğunu açıklamaya yardım ettiğini gösterir.

Dersin İçeriği
1 Romantik tiyatronun genel bir tartışması ve temel kavramları
2 Coleridge, Southey, Burke, and Wordsworth: Tiyatro ve teatrallik üzerinden reform politikaları
3 Shelley, Byron, and Keats: Jacobinism/Devrim ve güç devirme için bir platform olarak sahne
4 Joanna Baillie: cinsiyet, tiyatro, ve sosyal katılım
5 Gothicism: Revolution or reform
6 'radikal' muhafazakarlık için bir taktik olarak Romantizm: Coleridge and Remorse
7 Sınıfların sosyal çözülmesi ve bunun psikolojik sıkıntıları: Wordsworth and The Borderers
8 Politik bir strateji olarak Gothicism: Byron and Manfred
9 British imperialism and new power mechanisms: Byron and Sardanapalus
10 Jacobinism and the British theatre: Shelley and The Cenci
11 Dramatic genres and gender issues: Janna Baillie and The Second Mariiage
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Öğrencilere romantik dönemdeki politik söylemleri tanıtmak
2 2- Öğrencilerin geniş sosyo-kültürel gelişmeler ve fikir akımlarını bağlamalarına yardımcı olmak
3 3- Öğrencileri romantiklerin gelecek kuşaklara bıraktığı temaları keşfetmeye hazırlamak
4 4- Öğrencilerin Romantiklerin dramatik tiyatroya ve akımlara katkılarını anlamalarında yardımcı olmak
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 15 3 45
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 20
Ödev 0 30
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yukarda verilen eserler
Yardımcı Kaynaklar Abrams, M. H. The Mirror and the Lamp. Oxford: O.U.P., 1953. ---. Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature. N.Y.: Norton and Company, 1971 ---. ed. English Romantic Poets. 2nd. Ed. London: O. U.P. 1975 Burwick, Frederic. “Coleridge, Schlegel, and Animal Magnetism.” In English and German Romanticism. Ed. James Pipkin. Heidelberg: Carl Winter, 1985. pp. 275-300. --- . The Damnation of Newton. Berlin: Walter de Gruyter, 1986. --- . The Haunted Eye: Perception and the Grotesque in English and German Romanticism. Heidelberg: Carl Winter, 1987.

Ders İle İlgili Dosyalar