Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOPOLİMERLER Üçüncü Düzey KİM 581 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Biyopolimerler sınıfına giren bazı önemli biyokimyasal makromoleküllerin tanınması, tanımlanması ve yapısal özelliklerinin anlaşılması.
Dersin Tanımı Proteinler. Aminoasitler ve peptidler. Proteinlerin üç boyutlu konformasyonu, saflaştırma ve karakterizasyonu. Enzimlerin yapısı ve mekanizma. Polisakkaritler. Karbonhidratlar. Lipitler. Lipoproteinler ve membranlar. Nükleotidler. Nükleik asitler. Hormonlar.

Dersin İçeriği
1 Hayatın moleküler mantığı. Biyopolimer nedir?
2 Aminoasitler
3 Proteinler
4 Proteinlerin üç boyutlu konformasyonları
5 Proteinlerin yapı-fonksiyon ilişkisi
6 Proteinlerin saflaştırma ve karakterizasyonlarına kısa bir bakış
7 Ara sınav
8 Enzimler, enzimlerin yapısı, enzim mekanizmaları
9 Polisakkaritler
10 Homopolisakkaritler, heteropolisakkaritler
11 Nükleotidler
12 Nükleik asitler
13 Hormonlar
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hayatın moleküler mantığını ve biyopolimer kavramlarını öğrenme.
2 Aminoasitlerin yapılarını öğrenme.
3 Proteinlerin üç boyutlu yapılarını kavrama.
4 Proteinlerin yapı-fonksiyon ilişkilerini kavrama.
5 Enzimlerin yapılarını ve enzim mekanizmalarını kavrama.
6 Polisakkaritlerin yapılarını öğrenme.
7 Homopolisakkarit ve heteropolisakkarit yapılarını öğrenme.
8 Nükleotid ve nükleik asitlerin yapılarını öğrenme.
9 Hormonları öğrenme.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar