Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİNCE DİLBİLGİSİ I Birinci Düzey ÇDE103 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. YINGJIE WANG
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders, öğrencinin yazılı iletişimleri (örneğin, e-postalar, mektuplar, raporlar) aracılığıyla sundukları hakkında daha güvenli hissetmelerine yardımcı olmak amacıyla, temel dilbilgisi ve noktalama kurallarını ve kalıplarını öğretir.
Dersin Tanımı Bu derste doğru fiil formlarını (tekil ve çoğul) inceler ve öğreniriz; kesme işareti kullanımı, virgül kullanımı ve bunun gibi cümlelerin nasıl noktalanacağı gibi diğer noktalama işaretleri ve zamir kuralları detaylandırılır. Dersleri güçlendirmek için düzenli ödevler gereklidir ve kısa yazma ödevleri öğrencilerin dilbilgisi becerilerini işe koymalarını sağlar.

Dersin İçeriği
1 Soru sorma yöntemleri
2 Sıfat yüklemi veya nominal yüklemi olan cümle
3 Varoluş cümleleri
4 Zaman gösterme yöntemleri
5 Eylemlerde zaman gösterme yöntemleri 1
6 Eylemlerde zaman gösterme yöntemleri 2
7 Eylemlerde zaman gösterme yöntemleri 3
8 Ara Sınav
9 "Le" kullanımı
10 Tümleçler (Sonuç Bildiren)
11 Tümleçler (Yön Bildiren)
12 Tümleçler (Durum Bildiren)
13 "shi.....de" kalıbı
14 Krşılaştırmalı İfadeler
15 Final sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeni sözcükler öğrenir.
2 Basit dilbilgisi kurallarını öğrenir.
3 Dilbilgisi kurallarına uygun olarak basit cümle kurar.
4 Diğer dersleri daha kolay anlar.
5 Soru sözcükleri öğrenir.
6 Günlük konuşma dilini öğrenir.
7 Diyalog kurabilir.
8 Doğru telaffuzu öğrenir.
9 Kendini ifade edebilir.
10 Temel dilbilgisi kurallarını öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Yang Ji Zhou, Hanyu Jiaocheng 1, Pekin Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınları, 2010. 2) Zhu Shaoxing, Jiandan Hanyu Yufa Xuexi Shuoci, Pekin Üniversitesi Yayınları, 2002.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar