Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖLLERDE ÖTROFİKASYON Üçüncü Düzey BİY 592 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ötrofikasyon geneli altında iç sularımızın problem ve çözüm yollarını öğretmektir.
Dersin Tanımı Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları, Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri, Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları ve kontrol yöntemleri, Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon, Denizlerde ötrofikasyon

Dersin İçeriği
1 Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları.
2 Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri
3 Özel ve genel tanımlayıcı parametreler
4 Ötrofikasyona etki eden faktörler ve hızlandıran nedenler
5 Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları
6 Ötrofikasyon kontrol yöntemleri, -Nutrientlerin gölden saptırılması -Nutrientlerin kullanılmış sulardan uzaklaştırılması -Nutrientlerin gölden uzaklaştırılması
7 Bölgeleme ve arazi yönetimi
8 ARA SINAV
9 Denizlerde ötrofikasyon (Red-Tide)
10 Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon
11 Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar
12 Yapay sulak alanlarla ötrofikasyonun engellenmesi
13 Kafes Balıkçılığı ve Ötrofikasyona Olan Etkileri
14 Uygulanmış Bazı Göl İyileştirme Çalışmaları ve Sonuçları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ötrofikasyonun belirtileri ve hızlandıran etmenler hakkında bilgi verebilecektir.
2 Ötrofikasyonun olumsuz sonuçlarını tartışabilecektir.
3 Çeşitli ötrofikasyon kontrol yöntemlerini açıklayabilecektir.
4 Göl restorasyonu ve Biyomanüplasyonu tartışabilecektir.
5 Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar hakkında yorum yapabilecektir.
6 Kafes Balıkçılığı ile ötrofikasyon arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer.
Yardımcı Kaynaklar Goel, P.K.,Water Pollution: Causes, Effects and Control, New Age International 2006.

Ders İle İlgili Dosyalar