Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
DEVICES USED IN LABORATORY,TECHNIQUES First cycle VFZ-610 1 4.00 4.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities none
Language of instruction turkish
Coordinator Associate Professor Ebru ÇETİN
Lecturer(s) Professor Nazmi ÇETİN Associate Professor Ebru ÇETİN
Teaching assitant(s) Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Mode of delivery Lectures Laboratory activities Reports Plenary presentations
Course objective The objective of this course is to provide students with the knowledge about methods and devices used in the laboratory
Course description This course concentrate methods and devices used in the laboratory

Course contents
1 Demonstration of laboratory materials Introducing with laboratory materials
2 Demonstration of laboratory materials Introducing with laboratory materials
3 Demonstration of laboratory instruments Using laboratory instruments
4 Demonstration of laboratory instruments Using laboratory instruments
5 Working principle of laboratory instruments Using laboratory instruments
6 Working principle of laboratory instruments Using laboratory instruments
7 Working principle of laboratory instruments Using laboratory instruments
8 Working principle of laboratory instruments Using laboratory instruments
9 What is solution, what is kinds, how it is prepared? Preparation of physiologic solutions
10 What is solution, what is kinds, how it is prepared? Preparation of physiologic solutions
11 What is molarite Preparation of physiologic solutions
12 What is normalite Preparation of physiologic solutions
13 Physiologic solutions Preparation of physiologic solutions
14 What is Ph? Importance of pH
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 To know the material in the laboratory
2 Ability to use laboratory instruments
3 To prepare the physiological solution
4 To know the material in the laboratory
5 Ability to use laboratory instruments
6 To prepare the physiological solution
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 1 14
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 1 14
Homework 1 10 10
Presentation / seminar 0 0 0
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 1 20 20
Midterm exams 1 1 1
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 14 1 14
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 20 20
Final exam 1 1 1
Research 0 0 0
Total work load     94
ECTS     4.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Additional references 1.Yılmaz, B. (2000). Fizyoloji. İkinci Baskı, Feryal Matbaacılık – Ankara 2.Reece, W.O. (1997). Physiology of Domestic Animals. 2nd ed., Williams and Wilkins, USA 3.Feldman, B.F., Zinkl, J.G., Jain, N.C. (2000). Schalm’s Veterinary Hematology. 5th edition, Lippincott Williams&Wilkins. 4.Harvey, J.W. (2001). Atlas of Veterinary Hematology. W.B. Saunders Company

Files related to the course unit