Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Üçüncü Düzey MÜZ517 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜL FAHRİYE EVREN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, master ve doktora tezlerine ve diğer bilimsel araştırmalara yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırma teknikleriyle,öğrencilere seminer konusu belirlemede yardımcı olmak ve sözel sunum hazırlamasını sağlamak.

Dersin İçeriği
1 Dersin amacı
2 Seminer konusunun seçimi
3 Araştırma ya da tez projesi için konu belirleme
4 Kaynak tarama teknikleri
5 Araştırma yada tez projesi hazırlama
6 Seminer sunumu hazırlarken kullanılacak teknikler
7 Teorik bir konunun seminer olarak hazırlanması
8 Bir araştırma sonuçlarının seminer olarak hazırlanması
9 Bir araştırma sonuçlarında giriş ve genel bilgilerin yazılması
10 Bir araştırma sonuçlarında materyal metot bölümünün yazılması
11 Bir araştırma sonuçlarında bulgular bölümünün yazılması
12 Bir araştırma sonuçlarında tartışma bölümünün yazılması
13 Örnek bir seminer hazırlanması
14 Seminer sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenebilme.
2 Araştırma konusu belirleyebilme.
3 Sunum kurallarını öğrenebilme.
4 Seminer sunumu yapabilme.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 8 48
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Robert A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev.:Gülay Aşkar Altay
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar