Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Birinci Düzey MB 303 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE YAVUZ HARMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE YAVUZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sunuş ve tartışma
Dersin Amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmeni adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirerek, geçerli ve güvenilir ölçmeler ve yansız değerlendirmeler yapabilmelerini, uygun test türlerini seçebilmelerini, ayırt ediciliği yüksek test soruları hazırlayabilmelerini ve test sonuçlarını analiz ederek yorumlayabilmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özelliklerini, başarı testlerini, test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim vermeyi, test ve madde puanlarının analizin, ve alternatif/çağdaş ölçme araçlarını bilme ve çeşitli soru hazırlama.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 Ölçme ve değerlendirmenin yaşamımızdaki yeri ve önemi Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
3 Öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
4 Test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim Yazılan açık uçlu soruların sunumu
5 Test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim
6 Ölçmede hata Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: Güvenirlik
7 Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: Geçerlik, kullanışlılık
8 Eğitimde kullanılan ölçme araçları, başarı testi geliştirme ve uygulama Sınav türleri ve soru yazımı
9 Ara sınav
10 Fen bilgisi dersi kazanımlarına göre Bloom taksonomisine uygun soru yazma (Yazılı, sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testler)
11 Fen bilgisi dersi kazanımlarına göre Bloom taksonomisine uygun soru yazma (Çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler)
12 Test ve madde puanlarının analizi
13 AÖğrenci başarısının değerlendirilmesi
14 Alternatif/çağdaş ölçme araçları
15 Alternatif/çağdaş ölçme araçları
16 Genel tekrar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramları bilir.
2 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini kavrar.
3 Fen bilgisi eğitiminde kullanılabilecek çeşitli ölçme araçlarını tanır.
4 Ölçme araçlarının psikometrik özelliklerini bilir.
5 Fen bilgisi eğitiminde çeşitli soru türleri üretir.
6 Fen bilgisi eğitiminde çeşitli testler geliştirir.
7 Alternatif/çağdaş ölçme araçlarını tanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 16 1 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme, KPSS el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar Atılgan, H., Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar