Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKARSU HİDROLİĞİ II İkinci Düzey İNŞ 630 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta ve dijital ortamda sunum
Dersin Amacı Doğal akarsu akımları üzerine gerekli bilgilerin kazanımı ve sediment davranışı ile igili farklı doğal akım şartlarında oluşan taban şekillerinin incelenmesi, ayrıca akım ve sediment özelliklerinin anlaşılması
Dersin Tanımı Hareketli nehir tabanları ve Nehir hidroliği üzerine sediment hareketleri

Dersin İçeriği
1 tabii akarsuların hidroliği
2 doğrusal akım
3 mendereslenme olayı
4 tabii akımlarda şev ve taban stabilitesi
5 Rijit tabanlı kanalların dizaynı
6 su hattı problemlerinin incelenmesi
7 Akım ölçüm yapıları, savaklar
8 silifke göksu taşkın modeli
9 özel oyulma dolma yıkılma olayları
10 enkesitlerin tanzimi
11 üstü kapalı kesitlerin hesabı
12 üniform akımların hesabı
13 tünellerin hesabı
14 nehirde taban degradasyonu
15 yatak değişimleri
16 yersel oyulmalar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 sediment hareketleri
2 Taban hareketleri
3 yersel oyulmalar
4 yatak değişimleri
5 Köprü hidroliği
6 Düzensiz açık kanal akımları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nehir hidroliği Dsi yayınları
Yardımcı Kaynaklar Computational River Dynamics, Weiming Wu, 2008 Taylor & Francis Group, London, UK

Ders İle İlgili Dosyalar