Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN STRATEJİK GELİŞİMİ İkinci Düzey İŞL 683 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma, soru-yanıt, tercüme, araştırma ödevi ve sunumu
Dersin Amacı İnsan Kaynakları yönetimini stratejik bakış açısıyle değerlendirmek
Dersin Tanımı İnsan Kaynakları Yönetiminin gelişimi; Personel Yönetiminden Stratejik İnsan Kaynakları yönetimine geçiş Bilgi Çağı ve İKY' de Değişim, SİKY Tanımları SİKY' yi Etkleyen koşullar, SİKY' ye yönelik Modeller, SİKY' de Yatay ve Dikey Uyum, SİKY' de Yaklaşımlar, SİKY Amaçları, Avantaj ve Kısıtları, İKYönetiminin ve yöneticilerin değişen rolleri, SİKY'nin doğuşu, gelişimi ve güncel uygulamalarına yönelik makale incelemeleri

Dersin İçeriği
1 İnsan Kaynakları Yönetiminin gelişimi; Personel Yönetiminden Stratejik İnsan Kaynakları yönetimine geçiş ,
2 Bilgi Çağı ve İKY' de Değişim,
3 SİKY Tanımları SİKY' yi Etkleyen koşullar
4 SİKY' ye yönelik Modeller,
5 SİKY' de Yatay ve Dikey Uyum,
6 SİKY' de Yaklaşımlar,
7 SİKY Amaçları, Avantaj ve Kısıtları,
8 Sınav
9 İKYönetiminin ve yöneticilerin değişen rolleri,
10 SİKY'nin doğuşu, gelişimi ve güncel uygulamalarına yönelik makale incelemeleri
11 SİKY'nin doğuşu, gelişimi ve güncel uygulamalarına yönelik makale incelemeleri
12 SİKY'nin doğuşu, gelişimi ve güncel uygulamalarına yönelik makale incelemeleri
13 Ödev sunumları ve Tartışma
14 Ödev sunumları ve Tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili değişimleri anlamak ve stratejik insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Stratejik insan kaynakları yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak.
3 Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisine sahip olmak.
4 Bilgilerini, fikirlerini aktarabilme bakımından yetkinlik sahibi olmak
5 Alanında ulusal ve uluslar arası literatürü anlama ve yorumlama becerisine sahip olmak
6 Etik ilkeler çerçevesinde araştırma yapma becerisini geliştirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Makaleler+Mello, J. Strategic Human Resource Management,(2.Edt)Thomson, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Dursun Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi(10. Baskı)Beta; 2016

Ders İle İlgili Dosyalar