Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM Birinci Düzey ETM 535 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri NA
Eğitimin Dili Tükçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Bulent KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı N/A
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Günümüz modern CAD/CAM sistemlerinin işleyişini kavramak, üretim yapabilmek adına çok önemlidir. Bu ders ile, öğrencilerin ticari bir PLM yazılımı (CreoElements Pro-Mfg) ile takım yolu çıkarmaları, konuyla ilgili teori ve kavramları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Ders ile günümüz modern talaşlı imalat uygulamaları, Bilgisayar Destekli Üretim (CAM) ve Bilgisayar Destekli Proses planlama bakış açılarıyla tanıtılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 CAM ve Modern Talaşlı İmalat Sistemlerinin Tanıtımı
2 CNC işleme ile parça (hedef ürün) tasarımı: Temel Kavramlar
3 CNC işleme ile parça (hedef ürün) tasarımı: Temel Kavramlar
4 Kesici Takımlar hakkında genel bilgiler ve takımların seçimi
5 Elle NC programlama, CIMCO uygulaması
6 3 eksen frezeleme, tezgah üzerinde uygulama
7 Tornalama, tezgah üzerinde uygulama
8 Arasınav
9 HSMworks tanıtımı, 3 eksen işleme ile gravür oyma, Yüzey traşlama ve Kaba Boşaltma stratejileri
10 3 eksen işleme ile Kaba Boşaltma, Profil ve yüzey işleme stratejileri
11 4 eksen indeks hareket ile, kaba boşaltma, Delik, Diş açma ve gravür stratejileri
12 5 eksen işleme tanıtımı, yüzey ve profil kesme stratejileri
13 Ortogonal kesme, alan tornalama, diş ve kanal açma stratejileri
14 Son sınav, proje teslimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, üretecekleri hedef parçaların CAD modelini ticari yazılım vasıtasıyla oluşturabilir.
2 Torna ve frezeleme işlemleri için elle programlama yapabilir.
3 Ticari yazılım vasıtasıyla CAM takım yolu çıkarabilir.
4 Üretilebilirlik, işlenebilirlik, en uygun prosesin seçimi ve parça maliyeti gibi kavramları tanır.
5 Verimli bir işleme için en uygun stratejileri ve prosesleri belirleyebilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İbrani Dili ve edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
2 Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve İbrani kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve İbrani kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
3 İbrani dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
4 İbranice okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir.
5 İbrani dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
6 İsrail edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
7 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
8 İbrani dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
9 İbranice yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
10 İbranice dilbilgisi, İbrani Kültürü, Yahudi Tarihi ve İsrail Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
11 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
12 İbranice''den Türkçe''ye, Türkçe''den İbranice''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
13
14
15
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Learning Pro/Manufacturing Using Pro/Creo Elements: A Step-By-Step Guide to Learn Computer-Aided Manufacturing, Muhammad Mansoor Janjua, iUniverse, 2011, 1462042805, 9781462042807
Yardımcı Kaynaklar Computer Aided Manufacturing, Shanmuga Sundar, Sunder T. Selwyn, C. Elanchezhian, Firewall Media, ISBN 9788170087854

Ders İle İlgili Dosyalar