Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME I Birinci Düzey HEM 100 Zorunlu 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURAY CANER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Nuray CANER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Okuma, aktif katılım ve gözlem, rapor hazırlama.
Dersin Amacı Öğrencinin, danışmanla işbirliği içerisinde ve kendi öğrenme sürecinin farkına varmasını sağlamak; sportif, sanatsal, kültürel, faaliyetlere katılarak öğrenme becerilerini arttırmaktır.
Dersin Tanımı Öğrencinin kişisel ve kendi öğrenme sürecini fark etmesine, bütüncül bir yaklaşımla kendisini geliştirmesine katkı sağlayan etkinlikleri içerir.

Dersin İçeriği
1 Derse giriş ve programın açıklanması
2 “Ben nasıl öğrenirim? Benim Öğrenme stratejilerim” konulu bir rapor hazırlar/sunar ve önceki öğrenme deneyimlerine ilişkin kanıt sunar.
3 Üniversite/fakültede öğrenci olma ile ilgili bilgi (ilgili web sitesine girme, öğrenciler için duyuruları takip etme, ilgili sosyal medya takibi) araştırır ve kanıt sunar.
4 Üniversite/fakültede öğrenci olma ile ilgili mevzuatı (öğrenciler için mevcut yasa /lisans eğitim öğretim yönetmeliği vb. ) araştırır ve kanıt sunar.
5 Üniversite/fakültede öğrenci olma ile ilgili daire başkanlıkları ERSEM vb. araştırır ve kanıt sunar.
6 Üniversite/Kayseri’deki kütüphaneleri tanır, ödünç kitap alır ve kanıt sunar.
7 Hemşirelik bölüm başkanlığına dilek ve istek belirten bir dilekçe hazırlar ve sunar.
8 Üniversite/fakültede öğrenci olma ile ilgili bilgi (üniversite kulüplerine üye olma ve kulüp faaliyetlerine katılma) araştırır, üye olur ve kanıt sunar.
9 Kayseri’de bulunan kültürel yerleri ziyaret eder (müze ve ören yerleri) ve kanıt sunar.
10 Spor ve sanat etkinliklerine ( müsabaka, sergi, tiyatro, konser vb) katılır ve kanıt sunar.
11 En az bir kez sinemaya gider ve kanıt sunar.
12 En az bir kitap okur ve özet sunar.
13 Görgü ve protokol kurallarına ilişkin bir faaliyette (video izleme, kitap okuma, makale okuma) bulunur ve rapor sunar.
14 Hemşirelik mesleğini seçme nedenleri ve beklentilerine yönelik en az bir sayfalık kompozisyon yazar.
15 Akran yönderliğine katılır ve kanıtını sunar.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci kendi öğrenme sürecini tartışır.
2 Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik bilgiyi araştırır.
3 Kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan bilimsel faaliyetlere katılır.
4 Kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan kültürel ve sosyal faaliyetlere katılır.
5 Kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan sportif faaliyetlere katılır.
6 Kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan kurslara katılır.
7 Kişisel ve mesleki alanda iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirir.
8 Gerçekleştirdiği etkinliklerin yaşamındaki etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.
9 Kişisel ve mesleki alanda kendi gelişim sürecini değerlendirir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4 Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7 Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9 Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11 Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 1 1
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     25
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar -Birinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitaplar. -Birinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listeleri.

Ders İle İlgili Dosyalar