Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EBEBİYAT BİLİMİNE GİRİŞ Birinci Düzey JDE 329 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİHAN ATLI USTA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. NİHAN ATLI USTA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Edebiyatı bir çerçeveye içerisinde anlamlandırmayı sağlamak
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Edebiyat tanımı ve edebiyatın doğuşu hakkında tartışma ve görüş sunma
2 Masatsugo Ono (小野正嗣)’nun Edebiyat ile ilgili yazısını değerlendirme
3 Masatsugo Ono (小野正嗣)’nun Edebiyat ile ilgili yazısını değerlendirme
4 Masatsugo Ono (小野正嗣)’nun Edebiyat ile ilgili yazısını değerlendirme
5 Masatsugo Ono (小野正嗣)’nun Edebiyat ile ilgili yazısını değerlendirme
6 Masatsugo Ono (小野正嗣)’nun Edebiyat ile ilgili yazısını değerlendirme
7 Masatsugo Ono (小野正嗣)’nun Edebiyat bilimi ile ilgili makalesi hakkında genel değerlendirme
8 Yarıyıl sonu sınavı
9 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
10 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
11 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
12 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
13 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
14 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
15 Meiji Dönemi yazarı Natsume Soseki''''nin edebiyat teorisi ve edebiyat ile ilgili görüşleri ile ilgili makale okuyup, değerlendirme
16 Genel tekrar
17 Yıl sonu sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 N3 ve N2 öncesi seviyesi metinlerdeki kelimeleri okuyup anlayabilir.
2 N3 ve N2 öncesi seviyesi metinlerdeki deyimleri okuyup anlayabilir.
3 N3 ve N2 öncesi seviyesi metinlerdeki dilbilgisel yapıları okuyup anlayabilir.
4 N3 ve N2 öncesi seviyesi metinlerdeki paragraf yapılarını anlayabilir.
5 Türkçe’den Japonca’ya çeviri yaparken kelimesi kelimesine çeviri yapmaktan kaçınır. (N3 ve N2 öncesi seviyesi)
6 Kısa edebi metinlerin arka planındaki detayları okuyabilir. (kısa şiir, Japon pop müziği şarkı sözleri vb.)
7 N3 seviyesinde kısa bir hikayenin özetini (500-900 sözcükle) yazabilir.
8 Aklındaki uygun sözcük, deyim, dilbilgisi ve paragraf yapılarını kullanarak düzgün bir şekilde yazabilir. (N3 ve N2 öncesi seviyesi)
9 Yazma yeteneğini geliştirebilir. (N3 ve N2 öncesi seviyesi)
10 N2 seviyesi okuma ve yazma için hazırlık olabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Piitaa, B. (2014). Bungakuriron Kougi (Çev: Takahashi Kazuhisa). Tokyo: Mineruwashobō.
Yardımcı Kaynaklar •Jakobson, R. (1960). Linguistics and Poetics (T. Sebeok), Cambridge: MA: M.I.T. •Eagleton, Terry (2011). Edebiyat Kuramına Giriş, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul. • Lucy,Niall (2003). Postmodern Edebiyat Kuramı, Çev.Aslıhan Aksoy, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. • Irzık,Sibel ve Jale Parla (2004). Kadınlar Dile Düşünce, İstanbul: İletişim Yayınları. • Felski, Rita, (2010). Edebiyat Ne İşe Yarar? Metis Eleştiri 21, İstanbul. • Giroud, Paul (1994). Göstergebilim, Çev.M.Yalçın, Ankara: İmge Yayınevi. • Rice, Philip, vd. (1997). Modern Literary Theory, Arnold, London, NY. • Yücel, Tahsin (2007). Eleştiri Kuramları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul • Georg, Lukács, Roman Kuramı (Çev: Cem Soydemir), Metis Eleştiri, İstanbul, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar