Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METİN DİLBİLİM Üçüncü Düzey RDE 547 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin metin, metin işlevleri, metin türleri ve bunların yabancı dil dersinde ne şekilde kullanıldığı ve ayrıca dilbilimsel metin çözümleme konularında bilgiler edinmesi amaçlanmaktadır. Derste dilbilim bir alt dalı olan metindilbilim konusu ele alınmaktadır.
Dersin Tanımı Derste dilbilim bir alt dalı olan metindilbilim konusu ele alınmaktadır. Özellikle metin kavramı, metin oluşturma ve algılama süreçleri, metin işlevleri ve türleri uygulamalı olarak irdelenmekte ve yabancı dil öğretiminde metin kullanımı değerlendirilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Metin Dilbilimi. Amacı ve yöntemleri.
2 Dilbilimsel analizin bir nesnesi olarak metin. Metin birimleri. Metin içindeki bağlantı türleri.
3 Makale incelemesi.
4 Metin çeşitleri. Metin türleri. Üslup.
5 Makale incelemesi.
6 Metin kategorileri.
7 Makale incelemesi.
8 Ara Sınav.
9 Metin analizinin bir parçası olarak dilbilimsel analizi. Dilbilimsel analizin görevleri, fırsatları ve düzeyleri.
10 Makale incelemesi.
11 Yazarın metindeki konumunu ifade etme yolları: başlık ve anahtar kelimeler.
12 Makale incelemesi.
13 Makale incelemesi.
14 Makale incelemesi.
15 Final Sınavı.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, metni oluşturan kriterler tanınır, tanımlanır ve metinler bu kriterlere göre incelenir.
2 Öğrenciler Dilbilimsel metin çözümleme konularında bilgiler edinir ve uygular.
3 Öğrenciler dilbilimcilerin dilin resmi özelliklerini incelemek için kullandıkları yöntemleri anlayabilecekler.
4 Öğrenciler, Rusça dilbilgisinin derin bilgi birikimini gösterebileceklerdir. Rusça araştırma materyalleri ile derin bir aşinalık sergileyeceklerdir.
5 Metin türleri ve işlevleri hakkında uygulamalı çalışmalar yapabilir.
6 Metin anlama, çözümleme ve üretimine yönelik temel teknikleri kavrar.
7 Metin dilbilimle ilgili temel kavramları bilir ve uygular.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 16 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Filippov K.A. Lingvistika teksta: İzd-vo Sankt-Petrburgskogo Un-ta. 2003.-336 s. Bogdanova N.V. V chom, sobstvenno, trudnost? Osnovı lingvisticheskogo analiza teksta. SPb.: Filologicheskiy fakultet SPbGU, 2007.- 224 s. Jerbilo T.V. Lingvisticheskiy analiz hudojestvennogo teksta. – Groznıy:İzd-vo CGU, 2015.- 122 s. Babenko L.G., Kazarin Y.V. Lingvisticheskiy analiz hudojestvennogo teksta. Teoriya i praktika.-M.: Flinta:Nauka, 2004.-496 s.
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili Rusça akademik çalışmalar.

Ders İle İlgili Dosyalar