Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BASINÇLI SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI İkinci Düzey BM 402 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali Ünlükara
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Hasan Ali İrik, İhsan Serkan Varol
Dersin Veriliş Şekli Slayt sunumu ve problem çözümleri
Dersin Amacı Basınçlı sulama sistemlerinin projelendirilmesi
Dersin Tanımı Tarla içi su dağıtım sistemlerinden olan basınçlı sulama sistemleri, kapalı borular ile belirli bir basınç altında bitkilerin ihtiyaç duyduğu suyu kök bölgesine uygulayan sistemlerdir.

Dersin İçeriği
1 Tarımsal Sulama Sistemleri Planlama Yakalaşımı, Yağmurlama ve Mikro Sulama Sistemleri, Toprak-Su-Bitki İlişkileri
2 Yağmurlama Sulama Sistem Tipleri, Yağmurlama Sulama Planlama Faktörleri
3 Sabit Yağmurlama Sulama Homojenliği ve Etkinliği, Sabit Yağmurlama Sulama Planı
4 Boru Hidroliği
5 Sabit Yağmurlama Sulama Lateral Projelendirilmesi
6 Ana Dağıtım Sistemi Projelendirilmesi
7 Pompa ve Güç Birimi Seçimi
8 Mikro Sulama Sistemlerinin Tipleri ve Bileşenleri, Tıkanma ve Filtreleme
9 Mikro Sulama Sistemleri Planlama Faktörleri
10 Damlatıcı Seçimi ve Projelendirme Kriterleri
11 Mikro Sulama Sistemi Projelendirme Stratejisi
12 Mikro Sulama Lateral Hattı Projelendirilmesi
13 Mikro Sulama Manifold Projelendirilmesi, Mikro Sulama Sistemi Projelendirme Sentezi
14 Basınçlı Sulama Sistemi Seçimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Basınçlı sulama sistem tiplerinin öğrenilmesi
2 Basınçlı sulama sistem bileşenlerinin öğrenilmesi
3 Basınçlı sulama sistem projelendirilme faktörlerinin öğrenilmesi
4 Boru hatlarının projelendirilmesi
5 Pompa ve güç biriminin seçilmesi
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Keller J., and Bliesner R.D., 1990. Sprinkle and Trickle Irrigation.
Yardımcı Kaynaklar Giles R.V., Evett J.B., Liu C., 1995. Theory and Problems of Fluid Mechanics and Hydraulics Hoffman G.J., Evans R.G., Jensen M.E., Martin D.L., Elliott R.L., 2007. Design and Operation of Farm Irrigation Systems

Ders İle İlgili Dosyalar