Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEY HAYVANLARI VE UYGULAMA YÖNTEMLERİ Birinci Düzey SBD 000 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze-uygulama
Dersin Amacı Deneysel araştırmalarda en fazla kullanılan laboratuar hayvanlarının (fare, sıçan ve tavşan) anatomik ve fizyolojik yapılarının kavranması
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Mevzuat, Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanlarının Anatomisi,
2 Deney Hayvanlarının fizyolojisi, biyokimyası ve histolojisi,
3 Hayvan Hastalıkları (Parazitler)
4 Tutuş Teknikleri
5 İş Sağlığı Ve Güvenliği
6 Alternatif Yöntemler (3R Kuramı),
7 Kan Ve Örnek Alma Teknikleri,
8 Deney Hayvanlarının Beslenmesi
9 İlaç Verme ve Enjeksiyon Teknikleri
10 Hayvan Refahı ve Davranış Özellikleri
11 Laboratuar İşletmesi, Alternatif yöntemler ( Alternatif Deney Modelleri)
12 Anestezi ve Ötenazi teknikleri
13 Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanlarının Üretimi
14 Temel Laboratuar güvenliği ve temizlik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deneysel Hayvan temel biyolojileri kavrayabilme
2 Deney Hayvanlarında temel manuplasyonları kavrayabilme
3 Deney Hayvanlarında denek seçimini ve 3R kavrayabilme
4 Deney Hayvanlarına analjezi ve anestezi öğretilebilme
5 Deney Hayvanlarında Sakrifikasyon tekniklerini kavrayabilme
6 Hayvan deneylerinde postoperatif bakım ve ağrının kontrolü kavrayabilme
7 Deneysel Hayvan Kullanılan araştırmacıların deneylerinin yürütebilmeleri için temel donanıma sahip olmaları ve bu öğrendiklerini uygulayabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar