Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
M.Ö. II. BİNDE ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ İkinci Düzey TAR 585 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Eski Anadolu'da yaşayan kavimlerin, devlet teşkilatı, sosyal hayatı, dini sanatı ve kültürünü tarih öğrencilerine öğretmek. tarih boyunca bu siyasi ve sosyal ve kültürel yapının gelişim süreçlerini anlamalına yardımcı olmak.
Dersin Tanımı eski Anadolu'da yaşayan Hattilerin Hurrilerin Hititlerin kültürünü araştırmak. bu kavimlerin devlet yapısından sosyal ve kültürel durumuna kadar tüm ortaya koydukları medeniyeti incelemek.

Dersin İçeriği
1 Hititlerde idari yapı, devlet ve saray teşkilatı
2 – Hititlerde kral ve kraliçe eşitliği
3 Hitit askeri varlığı
4 Hitit kanunları ve diplomasisi
5 Hitit toplum hayatı
6 Hitit devlet antlaşmaları Hititlerde antlaşmaların önemi
7 Hitit dış politikası
8 Ara Sınav
9 Hititlerde yazı ve edebiyat
10 Hitit dini, kült kentleri
11 Yerel ve merkezi kült
12 Hitit mitolojisi
13 Hitit sanatı ve mimarlığı
14 Değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bu dersle birlikte öğrenciler, Anadolu'da yaşayan kavimlerde nasıl bir yönetim anlayışı vardı. krallık, meşrutiyet yada demokrasi var mıydı? bunları öğrenecekler.
2 bu dersle birlikte öğrenciler, Hattilerde tabarna tawananna eşitliği neyi ifade etmekteydi.bunları öğrenecekler.
3 Hititlerde nasıl bir yönetim anlayışı bulunuyordu. panku ne anlama geliyordu. bunları öğrenmiş olacaklar.
4 Hititlerde diplomasi nasıl işlemekteydi.
5 Hititler farklı kavimleri nasıl yönetmişlerdir. ne tür antlaşmalar yapmışlardır.
6 Hititlerin ne tür destan ve mitosları vardı. onlara evreni ve yaratılışı nasıl kavramışlardı.
7 Hititlerin dini inançları nedir, tanrı inancı, ahiret inancı nedir. bunları öğrenecekler.
8 Hititlerde toplum yapısı nasıldır. kölelik, soylular, rahipler var mıdır?
9 Hititlerde sanat eserleri var mıydı, ne tür sanat eserleri ulaşmıştır.
10 Hititleri diğer toplumlardan ayıran özellikler nelerdir? bunlar öğretilecek.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 22 1 22
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar