Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞINDA ARAŞTIRMA İkinci Düzey ELK104 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Halk Sağlığı alanında bilimsel araştırma planlama, veri toplama, verilerin bilgisayar ortamında analizi, araştırma raporu hazırlama ve sunma konularında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin Tanımı Ders, Dönem I'de her iki yarıyılda açılan ve yaklaşık 15 öğrencinin alabileceği, haftada 1 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırmalara giriş ve tanımlar
2 Bilimsel araştırma konusunun seçimi
3 Bilimsel araştırma projelerinin hazırlanması
4 Bilimsel araştırma projelerinin hazırlanması
5 Örnekleme Yöntemleri
6 Anket formu hazırlama
7 Anket formunun uygulanması
8 Diğer veri toplama yöntemleri
9 Araştırma verilerinin denetlenmesi
10 Araştırma verilerinin tablo ve grafiklerle gösterimi
11 Araştırma raporunun hazırlanması
12 Bilimsel araştırma raporlarında kaynak gösterimi
13 Araştırma raporunun yayına hazırlanması
14 Bilimsel yayın etiği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma konusunun seçiminde göz önünde bulundurulması gereken hususları sayabilmeli
2 Araştırma planında bulunması gereken bilgileri sayabilmeli Araştırma planı hazırlayabilmesi
3 Veri toplama yöntemlerini sayabilmeli
4 Anket sorularının özelliklerini sayabilmeli Anket formu hazırlayabilmeli
5 Diğer veri toplama yöntemlerinin özelliklerini sayabilmeli
6 Verilerin nasıl denetlenebileceğini açıklayabilmeli,
7 Tablo ve grafik türlerini sayabilmeli Tablo ve grafiklerin sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Verileri uygun bir tablo ve grafikle gösterebilmeli
8 Bilimsel araştırma raporunun sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Bilimsel araştırma makalelerinde ve tezlerde bulunması gereken başlıkları sayabilmeli ve içeriklerini açıklayabilmeli
9 Bilimsel raporlarda kaynak gösterme kurallarını açıklayabilmeli
10 Bilimsel yayınlarda uyulması gereken temel etik kuralları sayabilmeli Bilimsel yayınlarda sık yapılan etik dışı davranışları tanımlayabilmeli

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3 Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10 Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11 Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     28
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Sümbülüğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1988
Yardımcı Kaynaklar 1. Özdamar K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Kaan Kitabevi, Eskişehir 2003 2. Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 1998.

Ders İle İlgili Dosyalar