Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENFEKSİYON HASTALIKLARI İkinci Düzey SEC 223 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA SİNAN KURŞUNLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. MUSTAFA SİNAN KURŞUNLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Enfeksiyon hastalıklarını tanıyan, belirtilerini bilen, enfeksiyon hastalıklarından nasıl korunacağını çalışma ortamında kendini ve hastalara bulaş riskini en aza indiren teknisyenler yetiştirmek
Dersin Tanımı Sağlık teknikerleri için tüm enfeksiyon bilgi donanımını sağlamak

Dersin İçeriği
1 Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş
2 El hijyeni ve El Hijyeni Uygulaması
3 Enfeksiyon Hastalıklarında Genel Belirtiler
4 Enfeksiyonlardan Korunma
5 Hastane Enfeksiyonlarının Tanımı
6 Hastane Enfeksiyonları (Damar İçi Kateter Enfeksiyonları ve Nozokomiyal Solunum Yolu Enfeksiyonu)
7 Enfeksiyon Kontrolünde Genel Önlemler
8 Cerrahi Alan Enfeksiyonları ve Üriner Sistem Enfeksiyonları
9 Ara sınav
10 Kan ve Kan Ürünleir ile Bulaşan Enfeksiyonlar
11 Solunum Yoluyla Bulaşan Enfeksiyonlar
12 Cerrahi aletler, ventilatörler, damar içi kateterler kullanımı gibi işlemlerle enfeksiyon bulaşı ve önlenmesi
13 Atık yönetimi
14 Ameliyathane ve Yoğun Bakım Ünitelerinde Enfeksiyon Kontrolü
15 Bildirimi Zorunlu Hastalıklar
16 Salgın
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Enfeksiyon hastalıklarının bulaş ve korunma yollarını bilir
2 2- Genel enfeksiyon kontrol önlemlerini bilir ve uygular
3 3- El hijyeninin önemini bilir ve uygular
4 4- Hastane enfeksiyonunun ne olduğunu nasıl ortaya çıkabileceğini ve alınabilecek önlemleri bilir. ir
5 5- atık protokolünü bil
6 6- ameliyathanelerde yapılması enfeksiyon kontrolü için yapılması gerekenleri bilir
7 7- kan ve kan ürünleri ile bulaşan enfeksiyon etkenlerini ve korunma yollarını bilir
8 8- ameliyathane personeli için enfeksiyondan korunmada standart önlemleri bilir.
9 9- personel sağlığı için uyması gereken kuralalrı bilir ve uygular.
10 10- aşının korunmdaki önemini bilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 5 15
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notu
Yardımcı Kaynaklar Ders notu

Ders İle İlgili Dosyalar