Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AFETLERDE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ İkinci Düzey SEC 240 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ali BAŞGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Afetlerde acil sağlık hizmetleri ve afetlerde ilk yardım uygulamaları konusunda öğrencilere bilgi vermek.
Dersin Tanımı Afetlerin özellikleri, Hızlı durum değerlendirmesi, Afetlerde acil sağlık hizmetlerinin özellikleri , Afetlerde doğru davranışlar, Afetlerde ilk yardım ve triaj uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş, Ders tanıtımı, planı ve amacı, Afetler/Olağan Dışı Durumlar
2 Afetlerin Sınıflandırılması
3 Afetlere İlişkin Mevzuat
4 Türkiye''''''''de Afet ve Önemi
5 Afet Yönetimi ve Planlanması
6 Afet Yönetimi Sistemi
7 Türkiye''''''''de Afet Yönetimi
8 Vize
9 Afetlerde Acil Sağlık Hizmetleri Verilmesinde Engeller
10 Afetlerde Sağlık Hizmetleri
11 Afetlerde TRİAJ
12 Afetlerde ilk Yardım I
13 Afetlerde ilk Yardım II
14 Afet Sırasında Doğru Davranışlar
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Afetlerin özelliklerini tanımlar,
2 Afetlerde yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
3 Afetlerde acil sağlık hizmetleri organizasyonlarını belirtir.
4 Afetlerde TRİAJ ve ilk yardım uygulamalarını bilir.
5 Afet sırasında doğru davranışları tanımlar
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ..
Yardımcı Kaynaklar ..

Ders İle İlgili Dosyalar